Školení trenérů in-line rychlobruslení v Brně (1. - 5. 12. 2012)

07.12.2012 19:27

Začátek adventu začal pro in-line bruslaře nikoliv vánoční atmosférou, ani tvrdou zimní přípravou, nýbrž pětidenním školením na trenéra třetí třídy se zaměřením na rychlobruslení. Vše pod hlavičkou ČSKB a italského trenéra Paola Marcelloniho, který přes 20 let pracoval jako předseda trenérské sekce italské kolečkové federace. Povinné školení pro získání certifikovaného trenéra třetí třídy vedl cyklistický trenér Mgr. Lukáš Petr. 

Školení absolvovalo asi 40 lidí z více než 10 českých oddílů zaměřených ať na in-line, tak na ledové rychlobruslení. Paolo pro in-line sport nadchne každého, protože jeho elán a zapálení do bruslení je opravdu nakažlivé. Udržel si pozornost i přesto, že školení začínalo každý den již v 8 hodin a jen s hodinovou přestávkou na oběd končilo až v 19 hodin, takže jsme na ubytovnu odcházeli vždy totálně unavení. Ale stálo to za to:-) Díky osobnímu rozboru jednotlivých cviků, technických prvků a detailů jsem si utřídil vše, co jsem doteď z jeho knížky nastudoval a z praxe znal, takže určitě další krok dopředu. V některých věcech jsem si znalosti doplnil, v jiných mi naopak přišlo, že od bruslařů, se kterými se ve světě potkávám při závodech, mám maličko jiné informace, než nám Paolo říkal. Ale to k trenérství patří - každý má své specifické metody a techniky:-) 

Školení bylo myslím velmi prospěšné a dobře zorganizované. Jediné, co bylo snad trochu náročnější bylo, jak se Paolo uměl vždy nadlouho rozpovídat a nebyl k zastavení:-D Ale co na to jiného říct, než: "prostě Ital". :-) Takže s tímto se dalo předem počítat a také jsem to trochu čekal, takže celkově hodnotím kurz za povedený a jsem rád, že jsem se ho zúčastnil a mohu si do svého in-line portfolia přidat vedle tréninkového kempu s Joey Mantiou a Massim Prestim i trenérský kurz s Paolem Marcellonim a s tím tedy i certifikát trenéra III. třídy:-)