Prní letošní mistrovství republiky - indoor víceboj v Hradci Králové

19.03.2012 12:33

Tak jsem absolvoval první závody za můj nový oddíl KSBM Praha.

Fyzicky jsem se cítil připravený dobře, ale bohužel se na mě podepsala mírná nervozita z prvních závodů sezóny a nezvládl jsem závody tak, jak jsem chtěl. První nemistrovská trať závodů byl sprint na 40 m TT. Zajel jsem třetí nejrychlejší čas 5,2..s za Matějem Pravdou (KSBM) cca 4,7.. s  a Richardem Kuděláskem (Bruslárna.cz) 5,1.. s. Po sprintu jsem byl vcelku spokojený a byl jsem rád, že se snad projevila zimní příprava, kde jsem se startům docela věnoval:-).

První mistrovská trať hodnocená do víceboje bylo 1500 m. Zde jsme zvládli spolu s Matějem Pravdou společně odjet zbytku startovního pole, ač jsme nejeli zas tak úplně rychle. Po několika střídáních jsme si vše rozdali v posledních dvou kolech, kde měl Matěj výhodu přední pozice, protože já jsem ho musel předjíždět, což je vždycky složitější. Po několika více či méně povedených pokusech o předjetí rozhodl Matěj závod pro sebe až na cílové čáře v telemarku, kde vyhrál cca o půl brusle. Závod to byl hezký a divákům se určitě náš dojezd mohl líbit, ale postupem času mi došlo, že jsem mohl jet asi trochu jinak, díky čemuž bych mohl třeba uspět.

Dalším závodem byl sprint na 500 m, kde jsem už věděl, co a jak a proto jsem si vcelku věřil na slibný výsledek. Snažil jsem se koncentrovat na start, abych na Matěje ztratil co nejméně a mohl během těch pěti kol zabojovat o vítězství. Start se mi myslím vcelku podařil. Matěj byl sice přede mnou, ale s Ondrou Suchým a ostatními jsem běžel bok po boku vyrovnaně. Problém přišel až těsně před zatáčkou, kde jsem měl kolizi s Ondrou, který bojoval o místo do zatáčky trochu agresivněji, než jsem čekal. Tím jsem ztratil rychlost a propadl se na 4. pozici. Mezitím Matěj odjel tak na 20 m a já měl co dohánět. Naštěstí jsem rychlost dokázal zpět nabrat vcelku rychle a během dvou kol jsem dokázal předjet Adama Adlta i Ondru Suchého a snažil jsem se co nejvíc stáhnout ztrátu na Matěje. Stáhnul jsem se asi na 10 m, ale dál už jsem bohužel sílu a rychlost neměl a dojel jsem na druhém místě něco málo přes sekundu za Matějem Pravdou.

Finální závod mistrovství byla bodovačka na 3000 m. Bodovalo se od 10. kola a dále každé druhé kolo. V tomto závodě už jsem byl uvolněný a neměl jsem co ztratit, tak jsem šel do čela už 25 kol do konce a nasadil jsem své tempo. Zprvu mě stíhal Matěj Pravda, ale asi 18 kol před koncem jsem už byl sám a jel jsem si pro všechna bodování. Nakonec jsem objel všechny závodníky o celé kolo a alespoň tento závod jsem vyhrál. Bohužel to nestačilo na posun v celkovém hodnocení a nakonec jsem tedy skončil na druhém místě za Matějem, ale z tohoto závodu mám určitě dobrý pocit, protože je vidět, že má zimní příprava byla kvalitní a sil mám dost.

Celkové pořadí tedy bylo:

1. Matěj Pravda (4 body - 1, 1, 2)

2. Matěj Krupka (5 bodů - 2, 2, 1)

3. Ondřej Suchý (9 bodů - 3, 3, 3)

Na vyhlášení výsledků jsme byli bohužel jen já a Matěj, protože Ondra odjel už domů, ale i tak jsme si svoje první závody sezóny a první závody jako kluboví kolegové užili a budeme se těšit i na další.

Kompletní výsledky závodů najdete na www.svetkolecek.cz