Pády k bruslení patří - vřele doporučuji jezdit JEDINĚ S HELMOU!!

03.05.2013 11:31

Stačí chvilka nepozornosti při pomalém jěždění a hned je člověk na zemi. Čím více si člověk myslí, že tuto rychlost má "na háku", tím nebezpečnější pád z toho nakonec je... Sám jsem se o tom ve středu přesvědčil, když jsem při pomalé rychlosti zakopl a ani si nestihl uvědomit, že padám a už jsem měl ulomený zub a byl jsem celý odřený... 

 

Když jsem si zpětně uvědomil, že jsem spadl vlastně přímo na hlavu, tak jsem šel zkontrolovat helmu... Prasklá přesně na čele... Kdybych ji na hlavě neměl, mohl jsem v odřeninách a ulomených zubech pokračovat až dále na čelo, což by mohlo dopadnout mnohem hůř... Kupodivu si nakonec i na náraz do hlavy vzpomínám, ale také vím, že to díky helmě nebylo nic víc, než klepnutí prázdnou PET lahví do čela. Ve větší rychlosti by to asi bylo jiné, ale kvalitní helma se určitě nikdy neztratí (kvalitní helma má dle výrobců a technologií po pádu na hlavu prasknout, aby bylo vidět, že je znehodnocená. Vnitřní prasklinky a stlačení materiálu, které nepřijde nikomu moc důležité, helmu také již znehodnotí a při dalším pádu helma již nemusí pomoci!) ! Ještě jednou dodávám - nestyďte si na brusle vzít helmu, z pomalé jízdy bývají ty nejhorší úrazy. Děti na kolo bez helmy dle zákona nesmí, proč by to nemělo platit i na bruslích a i pro dospělé bruslaře? Hlavu máme jen jednu;)

Jen pro doplnění - zub mám již dostavěný a plně funkční a odřeniny se díky speciálním bruslařským metodám ošetření hojí také skvěle:-) V tréninku mě to tak nijak neomezuje a již dnes večer a o víkendu se zúčastním instruktorského kurzu, abych měl již také certifikát posvěcený MŠMT k vyučování inline :-).