Nordické/dálkové bruslení na přírodním ledě

31.01.2017 23:09

Koncem ledna jsem se konečně po dlouhém plánování a domlouvání také dostal kromě zimních stadionů a chlazených ledových ploch na přírodní led. Začal jsem rovnou tím nejlepším, co se dá v Čechách najít a vyrazil s Honzou Stodolou, naším nejzkušenším a zároveň nejodvážnějším ledovým bruslařem, který se nebojí žádných nástrah přírodního ledu (https://brusleni.e-zpravy.cz/index.php?k=Ledov%E9+zpravodajstv%ED).

Vzal nás s rodinou a kolegyní z práce na projížďku na Orlickou přehradu, vyrazili jsme od Zvíkovského mostu, kde byl led ještě zapadaný menší vrstvou sněhu, kolem hradu Zvíkov, kde se pomalu začali objevovat další bruslaři a led byl lepší a lepší, až dále blíže směrem po proudu až na dohled od Žďákovského mostu, kde již led nebyl sjízdný.

Fotka uživatele Matěj Krupka.

Čím dále po proudu jsme ale jeli, tím lepší podmínky pro bruslení byly. Led byl hladčí a beze sněhu, méně prasklin a prostě naprosto úžasné svezení. Prvně jsem i vyzkoušel takzvané nordické brusle, kdy člověk nazuje běžkové boty, na které přidělá 50cm dlouhý nůž s běžkovým vázáním a má tedy pohodlnou botu, led na přírodní led a volnou patu, což vše dohromady umožní skvělý a příjemný zážitek z jízdy.

Kromě ježdění jsem si pod dohledem a pečlivém prozkoumání místa a praskliny Honzou Stodolou vyzkoušel, jaké to je, skákat přes nezamrzlou bublinu, kde hrozí proboření v případě, že člověk skočí moc krátko.Vše ale dobře dopadlo a já si celý výlet/sportovní den maximálně užil:-).

Fotka uživatele Matěj Krupka.