MS pokračuje silniční částí

27.08.2013 15:44

Od posledního příspěvku už uběhlo dost času a i se toho hodně událo. Druhý dráhový den jsem nastoupil do 15000m vyřazovačky, která se opět jela na rozjížďky, ze kterých tentokrát do finále postupovalo 18 lidí. Tento postupný krok jsem zvládl až překvapivě hladce, když jsem dokázal udržet nasazené tempo po celou dobu závodu, zatímco dost dalších závodníků odpadávalo. 36členné finále se jelo kvůli dopolednímu zdržení kvůli dešti až po půlnoci, takže atmosféra už nebyla taková, jako při finále na 10km, ale i tak to bylo něco parádního:-). Bohužel se mi ale finále nepodařilo zajet úplně nejlíp. Ačkoliv jsem se snažil se posunout co nejvíce dopředu, tak ve strkanici a rychlosti, kterou byl nakonec opět překonán světový rekord, se nepředjíždělo vůbec snadno. Nicméně někteří závodníci, resp. stav dráhy, která prý byla na jednom malém kousku v zatáčce trochu vlhká, mi usnadnili práci. Jako první v této jedné zatáčce spadl z prvních pozic Kolumbijec Cifuentes, posléze v tomto samém místě plno lidí klouzalo a vrávoralo, včetně mě:-). Jednou se dokonce Američanovi Stellymu povedlo podklouznout a ve snaze ustát to se otočit zády ke směru jízdy, aby se po chvíli otočil zase zpátky a pokračoval v jízdě. Takovýto manévr ve 40km/h rozhodně nezvládne každý, takže klobouk dolů:-). Pro mě to byl ale docela šok, když si tak jedu a najednou na mě kouká čelem ke mně Američan:D. Ale vyhnuli jsme se a nakonec jsem tedy skončil 32., což sice není top 30, ale oproti loňsku, kdy jsem končil na hranici 40. místa, jsem zatím spokojen:-).

Následující den byl na programu štafeta a po ní závod na 1000m, kam jsem nastoupil s Matějem Pravdou. Rozjížďku jsem dostal slušně obsazenou - Bart Swings a Peter Michael, takže můj jediný cíl byl, zkusit se udržet co nejdéle a poté se kousnout na co nejlepší čas:-). Bohužel jsem již po startu měl malinkou ztrátu, takže jsem jel závod za své, ale dlouhou dobu jsem měl alespoň před sebou těsně nadohled Australana, díky čemuž jsem se hnal dál, abych ho nakonec předjel:). Takže nakonec s časem 1,27,8 sice na postup myslet nemohu, ale zajel jsem lepší čas než před týdnem na Flaanders Grand Prix, tak vám, že jsem předvedl dobrý výkon, který nakonec stačil na 36. místo:-).

Týmový závod štafet byl na letošním MS vcelku bohatě obsazen. Na startovní listině bylo celkem 21 trojčlenných týmů, takže při postupovém klíči, kdy ze tří rozjížděk postupují pouze první dva týmy, bylo síto rozhodně nemalé. Náš cíl stejně ale nebyl v boji o finále, ale spíš v boji o dobrý výsledek v porovnání s ostatnímy státy. V naší jízdě jsme měli nejbližšího soupeře tým z Číny, se kterým jsme hned o začátku sváděli těsné souboje o každý kousek místa. Chvilema vedli oni nad námi, chvílema zase my nad nimi. Po půlce závodu se nám podařilo jim malinko odskočit, nicméně při posledních předávkách nám už bohužel asi docházely síly, takže jsme dali Číňanům šanci se dotáhnout a v těsném finiši zvítězit v tomto našem minisouboji.. Bohužel jsem měli nakonec při některých chybějících týmech nejpočetnější jízdu, takže při stylu řazení do celkových výsledků podle dosažené pozice v závodě, nikoliv podle zajetého času, jsme měli jasné poslední místo:-(. Na čas bychom porazili alepsoň štafetu Jihoafrické republiky, ale to nemá cenu řešit, když se to takto neřadí;-). Pocit jsme ale ze štafety měli víceméně dobrý, protože soupeřit s výběrem z miliardové země Číny není rozhodně nic potupného:-).

Po dráhové části následuje před silničními závody vždy den volna, ve kterém jsme si ráno otestovali kolečka a zatáčky na silničním okruhu, odpoledne jsem pak šel chvíli volně na kolo se podívat po okolí na opevnění ze světových válek, které tu stále zůstává, nebo pak na kitesurfing na moři, kde si nadšenci užívali parádního větru od moře:-).

Dnešním dnem pak začalo opět závodění, tentokrát na silničním okruhu. Oproti takřka pravidelnému oválu z Almere je zdejší trať velmi náročná. Některé zatáčky jsou ostré jako na dráze, ale místo klopení a durflexu je zde v nich asfalt a mírné klopení ven, takže nic jednoduchého. O to jsou ale závody zajímavější a náročnější, tak aspoň ukáží schopnosti bruslařů:-). Do závodu na 10km Points jsem zase musel nastoupit nejprve do rozjížďky, protože na silniční část MS dorazili někteří další závodníci navíc a je nás tedy ještě víc než na dráze. Do finále ale může postoupit více závodníků než na dráze, proto postup mezi 40 nejlepších do finále nebyl zas až tak náročný. Rychlost závodu opět přes 40km/h, ale mám pocit, že ve finále to bude o dost šílenější:-)...

Finálové jízdy začínají dnes v 19:30, tak držte palce a sledujte livestream:-)