MS 2013, bodovací/eliminační závod na 10 km - 29. místo!

24.08.2013 10:52

Během včerejška se na dráze v Oostende začalo závodit v rámci mistrovství světa a tak jsem se i já pokusil prodat vše, co jsem během přípravy natrénoval:-). Nastoupil jsem do rozjížďky čítající 31 bruslařů (celkem startovalo přes 60 lidí!!), ze které do finále mohlo postoupit jen nejlepších 15. V tomto typu závodů (bodovací/eliminační) se jezdí o to, aby bruslař nasbíral co nejvíce bodů, které se udělují každé sudé kolo prvním dvěma závodníkům na cílové čáře, a zároveň ale nebyl vyřazen, přičemž eliminace následuje vždy kolo po kole bodovacím. Znamená to tedy, že čelo závodu se honí o bodování, zatímco konec balíku se pere o vyřazování. Pokud bruslař nasbírá body v začátku závodu a posléze je vyřazen v některé z eliminací, ztrácí všechny body a je hodnocen dle pořadí, kdy byl vyřazen. Pro mě tedy tento závpd představoval spíše závod vyřazovací, který se ale kvůli bodování jede ve vyšším tempu. 

Můj cíl byl jednoznačně poprat se o postup do finále, což by obnášelo nebýt vyřazen dříve než ve 40. kole, kdy bylo v závodě už jen právě 15 postupujících. V průběhu závodu se hlavní balík postupně ztenčoval, až čítal nejdříve 18, posléze pak posledních 16 bruslařů, což stále zavánělo průšvihem. O poslední tři místa v tomto balíku jsme se takřka každou zatáčku prali s Australanem Samem Evansem a Norem Haugenem Bjornetunen a nic jsme si nedali zadarmo. Nakonec ten, kdo si vytáhl Černého Petra a nestačil při nejdůležitějším vyřazování, byl právě Nor Bjornetun, který tak skončil na prvním nepostupovém místě. Já jsem pak tak trochu ztratil motivaci, protože jsem měl svou pozici spočítanou, a už jsem do souboje o zlepšení startovní pozice do finále moc nebojoval. Nicméně cíl jsem si splnil a večer mohl nastoupit do 30ti členného finále před přeplněnými tribunami a fanoušky kolem celé dráhy. Ti samozřejmě z velké části přišli fandit svému belgickému hrdinovi Bartu Swingsovi, který také jejich očekávání a naděje naplnil, ba snad dokonce i překonal. V přímém přenosu a před všemi diváky tu předvedl neskutečnou show, když dokázal nasbírat 27 bodů a jeho náskok na druhého Alexise Contina byl 12 bodů! Vyhrát mistrovství světa v takovémto stylu, to dokáže opravdu asi jen Bart Swings...:-). 

Já jsem si pro finále dal dva postupné cíle - první a hlavní, nebýt první vyřazený, druhý postupný cíl pak byl vylepšit dosavadní nejlepší mé umístění na MS 26. místo. První cíl se mi podařilo splnit, když jsem na poslední chvíli dokázal proskočit před Číňana, který tak skončil na 30. místě, nicméně při dalším vyřazování se mi toto už podruhé nepodařilo. Měl jsem před sebou ještě několik porazitelných soupeřů, jako byl Sam Evans, Jakob Ulreich nebo Paul Jarret, ale bohužel jsem tentokrát nezabodoval. I tak jsem s 29. místem spokojený, protože vím, kolik za tím bylo práce a kolik soupeřů jsem přitom porazil:-). Také nasát atmosféru finále mistrovství světa je něco úplně jiného, než jsem doposud zažil. Vědomí, že vás sleduje 4000 diváků kolem dráhy a plno dalších pak v přímých přenosech, to je prostě něco:-).

Snad se mi podaří se do finále podívat i dnes při vyřazovačce na 15 km. Rozjižďky jsou ale přesunuté na 19. hodinu, protože dnes v Oostende prší a na mokré dráze se zde závodit nedá. Držte mi palce a snad to vyjde:-)

Výsledky z tohoto závodu jsou zde, ale bohužel jde zatím jen o výsledky finálové jízdy, kde nejsou zavedeni závodníci z rozjížděk, tak ta předposlední pozice nevypadá úplně lichotivě, nicméně je to první polovina startovního pole, což je pro mě dobrý výsledek:-)

Video finálového závodu je sice v ne úplně skvělé kvalitě, ale aspoň nějak, na tomto odkazu: https://www.youtube.com/watch?v=n97LD-UkYy4