Mistrovství republiky na silničním okruhu 2013 - Otrokovice

11.05.2013 16:33

O víkendu 10. - 11. 5 2013 se konalo již druhé letošní mistrovství republiky, po halovém přišlo na řadu tentokrát na silničním okruhu. Pořadatelem byl letos oddíl SSC Otrokovice, který na své 400m dráze mistrovství už jednou pořádal a má mnoho zkušeností z Otrokovického inline poháru. Závody tedy slibovaly dobrou organizaci a i dobré výkony, díky vyskové účasti české špičky.

Počasí závodům ale bohužel neprálo, takže už od soboty se závodilo za vydatného deště. Naštěstí byla dráha i na mokru velmi přilnavá a rychlá, takže se závodit dalo takřka bez omezení. Jen se trochu měnil program a místo 200m TT se začalo závodit na 500m. V rozjížďkách postupovali očekávaní bruslaři, snad jen Richard Kudělásek se nechal "vyšachovat" z finále bratry Adltovými, jinak ve finále nechyběl nikdo, kdo by tam být měl. Já postoupil z prvního rozjížďky spolu s Jakubem Apeltauerem, Matěj Pravda zase s Ondřejem Suchým. Finále pak doplnili právě Adam a FIlip Adltovi. Finále se jelo velmi vyrovnaně, kdy po startu se ujal vedení Ondra Suchý následovaný Matějem Pravdou a Filipem Adltem a mnou. Po cca 300m se pozice prostřídaly a do vedení šel Matěj Pravda před O. Suchého. Já se posunul na třetí místo před F. Adlta. V zatáčce se moc předjíždět nedalo, takže souboj o pozice zůstal zase až na cílovou rovinku, kde jsme již pořadí ale nijak nezměnili. Matěj Pravda tedy získal neoficiální titul na 500m, druhý dojel Ondra Suchý, na třetím místě jsem pak skončil já.

Sobotní den jsme v kategorii seniorů zakončili závodem na 5000 m bodovacích, ve kterých se bodovalo každé kolo, takže nešlo o nijak snadný závod. Do poloviny závodu sbíralo body celkem pět závodníků, což vypovídá o rostoucí konkurenci na českých závodech. Nejlépe se ve sprintech dařilo Ondrovi Suchému, za kterým jsme byli seřazeni s M. Pravdou, R. Kuděláskem a Filipem Adltem. Po dobré týmové spolupráci s Matějem Pravdou jsem po polovině závodu sice ztrácel na Ondru několik bodů, ale rozdíl by býval mohl být větší. Nakonec se mi ovšem podařilo využít momentu závodě, kdy jsem šel do úniku, na který ani Ondra ani Richard nezareagovali a který jsem dokázal udržet až do konce závodu. V cíli jsem vyhrál asi o půl kola, ale nikdo nevěděl, jak dopadl závod dle počtu bodů. Výsledek byl znám asi až po 15 minutách, kdy se ukázalo, že jsem díky úniku dokázal získat dostatek bodů, abych dorovnal počet, který nasbíral Ondra. Díky lepšímu času v cíli jsem tedy dokázal vyhrát a mohl jsem se radovat z "malého bodovačkového titulu". Na třetím místě skončil Matěj Pravda.

Kvůli nepřestávajícímu silnému dešti, který pokrařoval celou noc, se bohužel ukázala chyba v projektu stavby dráhy a vnitřního fotbalového hřiště, protože mu chybí drenáž a tedy se na hrišti hromadí voda. Přes noc napršelo tolik vody, že se ráno již vyplavovala na dráhu a místy ji zužovala až na polovinu. Z tohoto důvodu bylo vzneseno hlasování o pokračování či stornování závodů pro nezpůsobilost trati. Nakonec těsným rozdílem jednoho hlasu (každý oddíl měl jeden hlas) bylo usneseno zrušení nedělních závodů a vyhlášení výsledků dle odjetých závodů. Díky tomu jsme tedy oba dva s Matějem Pravdou získali tituly na krátkých, resp. dlouhých tratích na silničním okruhu. 

Škoda deště a louží, protože jinak šlo o velmi vydařené závody jak po organizační stránce, tak po stránce výkonnostní. Snad se na nás usměje počasí alespoň při MČR na dráze v Benátkách nad Jizerou