Mistrovství republiky na dráze - Benátky n. J.

26.06.2012 21:39

Konečně jsem to letos dokázal:-) Po třech stříbrech na letošních MČR se mi konečně podařilo dotáhnout mistrovství do vítězného konce:-). A kde také jinde, než na dráze, na které se celou sezonu připravuju a na které chci podávat nejlepší výsledky, by to mělo vyjít. Celkově se závody myslím podařily, protože jsme spolu s týmovým kolegou z KSBM/Inlinebus.cz Matějem Pravdou obsadili celkově první a druhé místo, takže naprostá spokojenost.

Víceboj na dráze se v Benátkách jel tentokrát podle regulí Evropského poháru, do kterého byly tyto závody prvně zařazeny. Proto se v Benátkách oproti loňsku mírně pozměnily tratě. Sprint na 300 m bohužel v Benátkách jezdit nejde, protože pravidla nedovolují startovat v zatáčce, a proto byla jako EC na krátké tratě zvolena kombinace 500 m a 1000 m. Na dlouhé tratě zůstala kombinace 5 km bodovacích a 10 km vyřazovacích, jak je běžné. Do mistrovství republiky se počítaly tratě všechny a hodnotil se jen víceboj.

Zahajovalo se pětistovkou, kde už v rozjížďce jsem si zlepšil osobák na této dráze, která je tak specifická oproti jiným drahám po Evropě, že se opravdu časy jinak srovnávat nedají. Ve finále jsme pak uhájili s Matějem Pravdou první dvě místa pro KSBM/Inlinebus.cz a oba jsme si znovu zlepšili osobní rekordy v Benátkách a Matěj tak posunul i dráhový rekord na konečných 46,7 s, což je na benátecké dráze parádní čas. Třetí dojel po vyrovnaném souboji s Richardem Kuděláskem bojovný a dobře závodící Jakub Apeltauer.

Vyřazovací závod na deset kilometrů (60 kol) jsme jeli společně s juniory A a B, aby bylo startovní pole více obsazené a také aby mohli junioři ukázat, jak jsou na tom v výkonostně v pro ně težší konkurenci kvůli ještě nedokončené nominaci na mistrovství Evropy. Celý závod byl pod taktovkou KSBM Praha, když jsme se i s našimi juniory B od začátku seřadili vpředu a dělali jsme si závod takový, jaký jsme ho chtěli my. Já jsem zkoušel různé nástupy a testoval jsem, jak reagují nová MPC TURBO kolečka, abych věděl, že se na ně posléze budu moct spolehnout:-) Nakonec jsem do rozhodujícího nástupu vyrazil už přibližně v polovině závodu a zbylých třicet kol jsem jel sám, což mi zas takový problém nedělalo, protože jsem to již na tréninku několikrát zkoušel. Ještě více mě potěšil fakt, že jsem svou z poloviny sólojízdou překonal dosavadní dráhový rekord takřka o třičtvrtě minuty na 17:13 min. Jsem rád, že tvrdá zimní příprava koncipovaná na dráhové závody vychází tak, jak má:-). Na druhém místě dojel junior A Aleš Gorecki, na třetím pak Jakub Apeltauer.

V neděli se začínalo opšt kratší tratí a tedy tisícovkou. V rozjižďce jsem si pohlídal vcelku v poklidu první pozici a postup do finále, kde jsme opět startovali s Matějem Pavdou z prvních dvou pozic, když i on vyhrál svou rozjížďku. Ve finále jsme vsadili na rychlé tempo, kterému postupně nikdo nestačil. S Matějem máme takovýchto tréninků v nohách už hodně, tak jsme si mohli dovolit to "napálit" hned od začátku. Matěj rozjel první dvě kola, pak jsme se ve vedení vystřídali a do posledních dvou kol jsme chtěli jít už jen sami dva a rozdat si to o prvenství mezi sebou. Matěj nakonec v posledních dvou kolech moje tempo také neudržel a tak jsem si dojel pro další traťový rekord a dokonce i pro první místo v hodnocení EC na krátkých tratích, protože při shodě bodů rozhoduje výsledek na delší trati a vzhledem k tomu, že jsme s Matějem měli oba jedno první a jedno druhé místo, tak tato evropská medaile za krátké tratě nakonec byla mou úplně první zlatou medailí ze závodu Evropského poháru:-)

V posledním závodě na 5 km bodovacích jsme nastoupili tentokrát pouze s juniory A. (Z tohoto závodu také můžete vidět video ve fotogalerii.) Kromě vítězství v tomto závodě pro KSBM/Inlinebus.cz jsme s Matějem Pravdou a Richardem Kuděláskem chtěli také prvně zkusit týmovou taktiku i na dráhovém závodě, když jsme chtěli zkusit dostat Matěje a Richarda v tomto závodě před Jakuba Apeltauera. Taktika vyšla nakonec naprosto správně, když si kluci během prvních kol nasbírali oba po dvou bodech a já následně dokázal udržet Kubu mimo dosah bodovaných míst tím, že jsem odjel s Alešem Gorecki a hlídal jsem celý závod tempo tak, aby nás Jakub nemohl dojet. Na klucích tak bylo jediné, a tedy aby Jakub nebodoval v cílovém sprintu na třetím místě. K tomu jim pomohl nakonec i Adam Adlt, který si pro poslední bod dojel a zajistil tak Richardovi i Matějovi umístění před Kubou Apeltauerem díky vyššímu počtu bodů. Já jsem se v čele snažil držet takové tempo, abych si pohlídal většinu dvojbodů za první místo v bodovaném kole a aby zároveň Aleš neodpadl a nedal tak šanci Jakubovi bojovat o jeden bod pro druhého v cíli bodovaného kola. Taktika nakonec tedy vyšla perfektně a jsem za to velmi rád, protože to dává příslib do budoucna, kdy by se dalo s podobným týmem jezdit třeba i na zahraničních závodech, což by určitě pomohlo v naší konkurenceschopnosti.

Tímto závodem jsem si zajistil po dvou vítězstvívh na dlouhých tratích tedy i druhou medaili z EC (hodnocení dvou vytrvalostních tratí), címž jsem si i pojistil celkové vítězství ve víceboji na dráze. Matěj si zase ujistil odstup na druhém místě před třetím Jakubem Apeltauerem, takže celkově úspěšný víkend pro KSBM:-). Ten dovršila ještě závěrečná štafeta, do které jsme nastoupili ve složení M. Krupka, M. Pravda a R. Kudělásek, ve které jsme si dojeli pro další prvenství před pražskou štafetou J. Apeltauer, A. Gorecki a P. Hargaš a před mixovanou štafetou Inlinetalent a Ukrajiny.

S těmito závody jsem tedy maximálně spokojený, protože jsem na nich prolomil letošní sérii druhých míst na dosavadních mistrovstvích republiky a také proto, že jsem konečně dosáhl na "evropskou" medaili, která se v letošním roce uděluje jen vítězi, nikoliv druhému a třetímu závodníkovi. Po třetím místě na EC v Szegedu a druhém místě v Geře jsem tedy konečně měl tu čest získat medaili s logem evropské organizace CERS:-).

Výsledky ze závodů najdete zde.

Reportáž ze závodů bude vysílána na programu ČT4 v těchto termínech:

ČT4 pondělí 2. 7. 2012 v 19:20
ČT4 středa 4. 7. 2012 v 19:35
ČT4 pátek 13. 7. 2012 po půlnoci v 05:15
ČT4 neděle 15. 7. 2012 v 06:00