MČR na silničním okruhu - Běchovice

21.05.2012 21:39

Minulý víkend se konalo letošní druhé mistrovství republiky, tentokrát na silničním okruhu. Bohužel tyto ani dráhové závody pořád nelákají všechny bruslaře, kteří jezdí normální silniční závody, takže se na startu sešla sice současná česká špička, ale startovní pole by mohlo být mnohem mnohem širší, kdyby dorazili všichni, kdo objíždí silniční závody...

No ale co závody? První závod na 1500 m ovlivnilo počasí, když po deštivém ránu dráha hodně pomalu usychala a jelo se tedy na mokru. Do tohoto závodu jsem si vcelku věřil na dobré umístění a mokro mi nevadilo, ale bohužel po taktické chybě v poslendí zatáčce jsem nezvládl předjížděcí manévr a skončil jsem za Ondrou Suchým na druhém místě. Třetí skončil Filip Adlt.

Po úpravě programu způsobené deštěm se sprinty přesunuly až na konec závodního dne, takže další na řadě bylo 10 km bodovacích. Jelo se trochu nezvykle na silničních okruzích s bodováním jen v každém druhém kole, ale vzhledem k tomu, že jsme se už po několika kolech s Ondrou Suchým a Filipem Adltem odpoutali od zbytku pole, bojů o body rozhodně nebylo málo. Naopak každé bodované kolo bylo velmi záživné a určitě i divácky atraktivní. S Ondrou jsme se prali o každý jeden bod a také to bylo nakonec v cíli vidět. Rozhodoval mezi námi jeden jediný bod, který jsem dokázal pro sebe urvat ve finiši, kde jsem si dojel pro tři body a vítězství v celém závodě. Já jsem měl celkem 21 bodů, Ondra 20 a třetí Filip Adlt 3 body. Celkový čas 16:04 je na bodované jen každé druhé kolo, kdy se "mezikola" hodně odpočívlo a jelo volněji, velmi dobrý, takže jsem byl spokojený, že jsem dokázal potvrdit tréninkovou formu na dlouhé tratě tohoto typu i v závodě:-)

Po patnáctistovce a bodovačce jsem se tedy dělil o první místo v celkovém pořadí s O. Suchým a rozhodnout musel sprint na 200 m TT. Po 10 km ve svižném tempu nic příjemného:D. Ale podmínky jsou pro všechny stejné a tak se jelo. Bohužel jsem nějak nezvládl správně načasovat rozcvičení a jen jsem vlastně bez jakéhokoliv rychlého pohybu před startem a bylo to znát. Čas 19,23 s mi sice stačil na 4. místo, ale spokojený jsem rozhodně nebyl. Ondra naopak svůj závod zvládl a těsně uhájil druhé místo před Richardem Kuděláskem. Vyhrál můj tréninkový parťák Matěj Pravda, který potvrdil, že časovky jsou jeho nejoblíbenější tratě. Jako jediný zajel čas pod 18 s a slavil dílčí vítezství.

Tímto druhým místem si tedy Ondra Suchý zajistil celkové druhé místo. Já jsem skončil druhý a Filip Adlt třetí.

Celkové výsledky jdou zde.