Finalový závod EVROPSKÉHO POHÁRU - Geisingen

08.10.2012 16:10

Po pauze na mistrovství světa se opět ozval Evropský pohár a to svým posledním finálovým závodem. Tento závod byl určen jen pro kategorie hodnocené v EC, tedy od kadetů výše. Já jsem se na tyto závody velmi těšil, protože jsem očekával, že koncem sezóny, když už jsou všechny elitní závody za námi, bude mezi závodníky panovat uvolněná atmosféra a závody tak budou spiš jakousi rozlučkou před zimní pauzou. Přesně tak to také nakonec bylo a celkovou pohodu si myslím užili úplně všichni. Vzhledem k tomu, že se však jednalo o finále Evropského poháru, rozhodně se nedalo čekat, že by konkurence byla nějak slabá. Ostatně do Geisingenu jezdí všichni rádi, ať se tam děje cokoliv. Závody v této hale vždy slibují skvělý zážitek, a tak i tentokrát dorazila největši bruslařská esa. Na startu se objevili převážně dlouhotraťaři (E.Fernandez, A. Contin, F. Rijhnen, F. Francolini, L. Casiolli, T. Sibiet a další), kteří zdá se nikdy nemají dost, doplňeni o několik sprinterů. Nižší počet sprinterů byl však kompenzován jejich kvalitou. Na startu se objevili oba něměčtí reprezentanti - M. Schwierz a E. Ramali (který nakonec ale nastoupil jen na jednu rozjížďku) a také Belgičan N. Provoost a Ital Matteo Angeletti. K nim se přidal samozřejmě také můj tréninkový parťák Matěj Pravda, který jel do Geisingenu se stejným cílem jako já, tedy pokusit se ještě vylepšit osmé místo v celkovém hodnocení. 

V Geisingenu vždy vymýšlejí nějaké nové a netradiční formáty závodů, a proto nás ani tentokrát nepřekvapilo, že nás čekají neobvyklé závody na 100 a 5000  m. Stovka byla místo chrono 300 m, tedy každý sám s chrono startem pouze proti času. 5 km bylo zase zvláštních tím, že se jely tzv hladce, tedy bez bodování a vyřazování, prostě jen na umístění v cíli. 

V sobotu začínaly závody rozjížďkami na 500 m, ze kterých postupovalo 16 lidí do čtvrtfinále. Vzhledem k tomu, že oproti startovnímu listu, kde bylo přihlášeno 27 lidí, nakonec startovalo jen 18 bruslařů, postup se přímo sám nabízel. Ve čtvrtfinále už to tak snadné nebylo a s časem 44,3 s jsem skončil celkově 15. Bohužel, ač je hala v Geisingenu vyhlášena svou dokonalostí ve všech směrech, realita tomu tentokrát tak úplně neodpovídala. Všechny první půlkola, tedy prvních 100 m, bylo pro nesrovnalosti v časoměrném systému poškozeno rozdílem času o cca 1,2 s a tedy všechny časy na sprintech musejí být bohužel brány s rezervou. To je velká škoda, protože časy se jinak v Geisingenu jezdí velmi rychlé a mnoho lidí má právě odsud své osobní rekordy. Závod na 500 m nakonec vyhrál překvapivě Even Fernandez těsně před Mathiasem Schwierzem a Alexisem Continem. Matěj Pravda skončil na sedmém místě ve skvělém čase (po odečtení chyby časomíry měl čas pod 41 s).

Sobotní program zakončoval závod na 10 000 m P/E, tedy bodovačko-eliminačka. Jako je již v Geisingenu tradicí, podařilo se několika  bruslařům dojet zbytek pole o kolo a docela tak znepříjemnit rozhodčím rozhodování a počítání bodů a eliminací. Já jsem ze začátku byl také trochu nejistý ohledně toho, kdy se vyřazuje a kdy boduje, ale naštěstí jsem si v tom včas udělal pořádek. Spolu s Matějem Pravdou jsme před půlkou závodu šli na čelo a několik vyřazování jsme tak nemuseli vůbec řešit a naopak jsme šetřili síly. Po trochu chaotickém kole, kdy se mezi naši skupinu vmísili závodníci, kteří nás dojeli o kolo, se bohužel Matěj ztratil v balíku a už se nám nepodařilo se dát dohromady, takže jsem pak pokračoval sám. Zůstal jsem i nadále vepředu, dokud to šlo a poté jsem bojoval ještě několik vyřazování zezadu. Nakonec jsem dojel na 10. místě, když jsem vypadl po boji. Bohužel tomuto boji předcházela i hloupost, kdy jsem se přeslechl a myslel jsem, že už jsem vyřazen o kolo dřív a ztatil jsem tak kontakt. No ale jinak byl závod povedený a jsem s ním spokojen.

V neděli ráno se začínalo hned zostra, tedy sprintem na 100 m. Bohužel i časovky byly poznamenány chybou časomíry, takže časy nejlepších byly steží pod 11 s, přitom běžně sprinteři jezdí časy na hranici 9,5 s. Matěj postoupil do finále z pátého místa a v něm obsadil také pátou pozici. Já jsem čas na finále nezajel, ale při rozboru závodu z videozáznamu jsme s trenéry hodnotili mou stovku kladně. Posun oproti loňsku je na startu vidět, takže i když to letos na finále nestačilo, tak věřím, že do příštího roku se to dá zlepšit;-)

Závěrem závodů byl pětikilometrový závod, který byl ve znamení střídavého volného tempa s nástupy. Bohužel jsem se na tento závod dostatečně nerozcvičil a při prvním nástupu a zrychlení jsem začal dost tuhnout. Nakonec toto vyústilo až v 15. místo, se kterým jsem nebyl spokojen. ALespoň ale vím, že i na ten poslední dráhový závod sezóny se člověk musí připravit tak, jako by to byl ten první a nejdůležitější:-).

Naštěstí mi toto zaváhání nijak výrazně nezhoršilo celkové hodnocení na dlouhých tratích v rámci Geisingenu a oproti osmé pozici v seriálu EC před tímto finálovým závodem jsem si tak ještě vylepšil své skóre o celých 10 bodů. Tím jsem se dostal na celkové 6. místo, které nakonec vyústilo ve skvělé 4. místo, protože dva bruslaři přede mnou nesplnili podmínku účasti na závodě kategorie B. Tímto jsem tedy naprosto předčil své představy ze začátku sezóny, kdy se po zpřísnění pravidel EC zdálo být takřka nemožné dosáhnout na dobré umístění v celkovém pořadí a dokázal jsem obhájit loňské 4. místo! Prostě parádní tečka za letošní dráhovou sezónou!:-) Snad bude ta příští ještě úspěšnější!

 

V hodnocení krátkých tratí se ve finálovém závodě EC podařilo Matějovi Pravdovi přeskočit v celkovém pořadí Nielse Provoosta z Belgie dostal se tak také na dotované umístění v top 5, takže celková úspěšnost týmu KSBM Praha/Inlinebus.cz je velmi kvalitní:-) 

Výsledky Evropského poháru jsou k nahlédnutí zde

Foto a další info je zde.