EC - Tatabánya, zlato a stříbro z Evropského poháru

21.05.2013 16:34

O víkendu 18. a 19. 5. byl na pořadu dne závod v Maďarsku v Tatabányi. Bohužel současně probíhalo mistrovství Belgie a Francie, takže účast nebyla nijak velká. V seniorech se sešli všeho všudy 4 závodníci. Naštestí mezi nimi nechyběl Maďar Bence Dékany, krerý vloni obsadil na mistrovství světa juniorů skvělé 6. místo v maratónu, takže i když nebylo startovní pole nijak početné, soupeřit a závodit se muselo s nemalým úsilím.

Na 300m TT vyhrál Matěj Pravda, který jako jediný zajel čas pod 27s, druhý B. Dékany, třetí jsem skončil já, čtvrtý pak Sándor Karancsi. V bodovacím závodě šel po startu Matěj Pravda do úniku a dokázal nasbírat hned 8 bodů, když já vyhrál za ním všechny jednobodové sprinty. Po dojetí Matěje jsem šel do úniku já a stíhal mě Maďar Dékany, kterému se také povedlo mě dostihnout a předjet. Nicméně už jsem měl dostatek bodů na vítězství, takže i když v závodě dojel Bence na prvním místě, tak jsem o dva body bral vítezství já. Třetí skončil Matěj Pravda.

Po skončení prvního závodního dne jsme si ještě pro zlepšení pohodového pocitu ze závodů dali fotbalový zápas proti maďarským trenérům, tatínkům a rozhodčím, kteří hráli až nad očekávání dobře. Respektive my fotbal zas tak dobře neumíme, takže jsme vše museli dohánět fyzičkou a rychlostí. Nakonec jsme si tedy místo relaxace mezi závody dali pěkně ostrý sprinterský trénink:-). Naštěstí to následky nezanechalo a v neděli jsme dokázali předvádět opět dobré výkony. 

Na pětistovce, která rozhodovala o celkovém umístění na EC krátkých tratí, jsme s Matějem zkusili zvolit taktiku takovou, aby ji Bence neprokoukl a my ho oba dva dokázali přeskočit na celkovém hodnocení. To se nám nakonec podařilo po výsledku: já na prvním místě, Matěj Pravda druhý a Bence Dékany třetí. Díky tomuto jsem se v hodnocení krátkých tratí posunul na druhé místo za Matěje Pravdu a brali jsme první "double" pro KSBM:-).

Na druhé dlouhé trati (10km) byl zase můj úkol udržet prvenství a vyhrát tento závod, ale zároveň i pokusit se dostat Matěje Pravdu před Benceho. Toto se nám nakonec i povedlo, když já jsem šel před Benceho tři kola do konce a Matěj se před něj dostal v posledním kole, čímž ale nadobro překonal jeho vůli. Takže druhý "double" pro KSBM, tentokrát jen v obráceném pořadí - já první místo, Matěj Pravda druhé místo.

Během závodů a našeho taktizování jsme si si celý víkend užívali, protože to pro nás byla zase nová zkušenost, na druhou stranu nám ale bylo líto našeho kamaráda Benceho, který si to všechno "užíval" na náš účet. Naštěstí to však nakonec vzal sportovně a třeba se z toho i něco naučil, takže jsme závodní soupeřivost nepřenášeli do našeho přátelství a vše zůstalo při starém:-). Prostě pohodové závody v Maďarsku:-)