EC Gera - 24. - 26. 5. 2013

29.05.2013 16:43

Opět jsme se koncem května vydali na již tradiční závody de německé Gery. Stejně jako vloni je tento závod započítán do hodnocení Evropského poháru, takže byla slibná silná konkurence. 

Oproti běžným zvykům z jiných závodů se letos v Geře začínalo závodit už v pátek odpoledne (ve čtyři hodiny) a to nejen sprintem, ale večer dokonce následovaly i první dlouhé tratě. Takto tomu bylo proto, že organizátoři závodů reagovali na kolizi dvou zajímavých závodů v Německu, aby dokázali nalákat co největší množství silných bruslařů. V neděli se totiž jel závod GIC v Koblenz, kam také mnoho závodníků, kteří se účastnili Evropského poháru v Geře, v sobotu večer odjelo. 

Jak jsem již zmiňoval, tak páteční závody začinaly sprinty na 300 m TT. V nich jsem nestartoval, protože jsem na závody dorazil až později kvůli dopolední zkoušce v rámci VŠ. Sprint se v Geře nepočítá do celkového hodnocení závodů, pouze do hodnocení krátkých tratí EC, takže mi nic důležitého neuteklo. Ve sprintu zajel dobře M. Pravda, který skončil na pátém místě za čtveřicí velmi silných sprinterů, někteří jsou dokonce medailisti z ME i MS. 

V pátek večer byla na programu ještě bodovačka na 5000 m. Do té jsem už nastoupil a měl jsem ambice alespoň zkusit výsledek v top 3. V závodě jsem se ale necítil vůbec dobře a už po několika prvních kolech jsem měl co dělat, abych tempo závodu dobře zvládal. Nejelo se nijak pomalu, byla to nakonec moje letošní nejrychlejší pětka, ale i tak jsem čekal, že budu moct jet lépe. Nicméně bohužel viróza, kterou jsem v sobě nosil už od středy, asi tělo při maximálním výkonu prostě trochu oslabí. nasbíral jsem nakonec celkem 3 body a dojel jsem na 4. místě, což mi stačilo v závodě na 6. místo, se kterým jsem byl nakonec přes špatný pocit ze závodu ještě spokojený, protože myslím, že jsem z takovéto situace dokázal vytěžit maximum, co šlo:-). 

Po závodě jsem ovšem byl dost nedokysličený a měl jsem problém s dýcháním a silným kašlem, takže jsem další závody v německu vynechal, abych se dal do kupy před mistrovstvím ČR na dráze v Benátkách. Na závody jsem se nenastoupil, tak jsem alespoň pomáhal v oddíle jako technický support a fotograf. Tuto funkci jsem si užíval, protože se mi málokdy stane, že bych se na závodech mohl věnovat jen focení, aniž bych sám závodil. Fotografie můžete najít například zde.

Výsledky závodů jsou pak k nalezení zde.