EC 2013 - Kriterium Gross-Gerau

30.04.2013 19:15

O víkendu 27. - 28. 9. se konaly velmi tradiční a nejpočetněji zastoupené evropské dráhové závody v německém Gross-Gerau. Přes 900 přihlášených závodníků se i přes velmi nepříjemné počasí (pod 10°C a vytrvalý déšť celý pátek a sobotu, v neděli pak maličko tepleji a bez deště) pustilo do tvrdých soubojů v rámci Evropského poháru v inline 2013 na 304 m dlouhé neklopené asfaltové dráze.

I přes déšť a mokrou dráhu se na programu nic neměnilo a začínalo se v sobotu ráno pětistovkou. Věřil jsem, že mi to tentokrát sedne a na mokru se mi pojede dobře a taky tak bylo. Po startu jsem se dostal na druhé místo za Venezuelce Rojas a až do poslední zatáčky jsem vyčkával. V poslední zatáčce mi přálo štěstí a Venezuelan trochu podklouzl a vyjel víc ven, takže jsem měl možnost této chyby využít a podjet ho. To jsem také udělal a už si vedení vzít nenechal, takže jsem si zajistil přímý postup do čtvrtfinále, ač by to při obsazení mé jízdy - M. Swings, W. Wilking a Rojas, málokdo čekal. Ve čtvrtfinále už jsem na postup nedosáhl a dojel jsem ve své jízdě na čtvrtém místě ze 6 závodníků, ale i tak jsem si zajel dobrý výsledek a byl jsem spokojen. Vyhrál Gwendal Lepivert před Markem Horstenem a Jorisem Garderesem. Já skončil nakonec 45., Ondřej Suchý 55., Matěj Pravda 57. a Filip Adlt 58. 

Druhý závod - 5000m bodovacích se jelo také na rozjížďky. Ze tří rozjižděk postupovalo prvních 11 do finále A, druhých 11 do finále B a zbytek do finále C. V rozjížďce jsem startoval v poslední řadě (dle losu) a bohužel než jsem se probojoval dopředu, tak si nasbíralo plno lidí body a já o tom neměl vůbec přehled. Kdybych věděl, že celkem bodovalo 13 lidí, ze kterých nakonec 3 nedojeli a body tak ztratili, tak bych nespoléhal na finiš na 6. místě bez jediného bodu... Sice jsem byl druhý z těch, kteří v průběhu závodu nebodovali, ale ani to mi na postup bohužel o místo nestačilo. Startoval jsem tedy ve finále B, kde jsem si dělal ambice na získání nějakých bodů. Bohužel ještě než se mi to podařilo, tak jsem musel dvakrát přeskakovat padající bruslaře, kteří uklouzli na špinavém a mokrém asfaltu. Poprvé jsem přeskok zvládl a pokračoval jsem v závodě, ale podruhé už jsem bohužel přes padajícího bruslaře spadl a závod pro mě rázem skončil. Ondřej Suchý ve finále B skončil na 5. místě, celkově pak na 38. místě. Já skončil 54., Filip Adlt také po pádu na 61. místě a Matěj Pravda startující ve finále C skončil 74. Závod na 5000 m bodovacích vyhrál Bart Swings před Felixem Rijhnenem a Alexisem Continem.

Poslední den je pro seniorskou kategorii už jen vyřazovací závod na 10000 m, kde jsem opět s Ondrou a Filipem startoval ve finále B. Od začátku jsem se snažil jet aktivně a pohybovat se na čele závodu, což se mi také dařilo. Bohužel jsem pak vypadl dvě kola do konce, kdy jsem nechal nohu trochu víc vzadu, než jsem měl. Skončil jsem tak v tomto závodě na 7. místě, celkově pak na 40.. Závod vyhrál opět Bart Swings před Yannem Guyaderem a Felixem Rijhnenem. Ondřej Suchý skončil 37. Filip Adlt pak 49. a Matěj Pravda 81. 

V celkovém pořadí jsem nakonec obsadil 46. místo, s čímž nejsem úplně spokojený, protože jsem doufal v lepší výsledek. Nicméně při nekvalifikaci do finále A a následnému pádu se nedá nic dělat. Závody ale i tak byly opět velmi kvalitní a až na to nepříjemné počasí a bahno kolem celé dráhy si je myslím všichni užili.

Závěrem bych jen rád vyzdvihl výsledky našich mladších závodníků z KSBM, kteří předvedli velmi kvalitní výkony a odvezli si z těchto vyhlášených závodů své poháry. V kategorii žáků C9 vybojoval druhé místo Lukáš Přibík, mezi žákyněmi B10 dokázala vyhrát oba závody s velikým náskokem Kačka Kainová, která si odvezla zlatou medaili. O kategorii výš - v žácich B11 stejný vítězný výkon předvedl Prokop Stodola, kterému velmi dobře sekundoval Kuba Holubec, který v jednom závodě dojel na 4. místě a celkově skončil 6.! V žákyních A12 i přes pád dokázala Kačka Mesteková obsadit skvělé 6. místo celkově, když také v jednom závodě dosáhla dokonce i na místo 4.. Nejstarší z úspěšných žákyň byla Madla Stodolová na 5. místě v kategorii žákyň A13.

V reprezentačních kategoriích pak velmi dobře zajela Tereza Bohumská, která sice na jednotlivých tratích končila od 7. do 13. místa, ale prokázala vysokou univerzálnost oproti ostatním bruslařkám a díky vyrovnaným výsledkům obsadila celkově bramborové čtvrté místo. Velmi dobré výkony předvedl také Lukáš Vevera v juniorech A, který se dokázal na 500m probojovat až na skvělé 21. místo. Celkově pak po dobré bodovačce a trochu nepovedené vyřazovačce skončil 34., což je v juniorech A velmi dobrý výsledek.

Všem gratuluji a přeju hodně dalších úspěchů!

Výsledky naleznete na adrese https://www.speedskater-kriterium.de/

  .