Dráhová část MS je za námi

10.09.2012 23:15

Dnešním večerem a finálovými jízdami štafet skončila dráhová část mistrovství světa v Ascoli Picenu a po zítřejším volném dnu se závody přestěhují na silniční okruh do San Benedetta.

Dráhová část je vždy mnohem atraktivnější a náročnější, než část silniční, a o zajímavé a napínavé souboje nebyla nouze. V seniorech nejvíce zářil Novozélanďan Peter Michael, který vyhrál závody na 1000 m, vyřazovačku na 15 000 m a bronz bral z bodovačko-vyřazovačky na 10 km. Svou mrštností a rychlými reakcemi dokázal rozhodovat závody v momentech, kdy už by to většině lidí připadalo nemožné. Já jsem na dráhové části bohužel zdaleka nepředvedl to, na co jsem měl letos natrénováno a před silniční částí mám za cíl se dát hlavně zdravotně do kupy a snad bude pak vše lepší. Před prvním závodem se mi totiž znenadání přihlásila moje rostoucí osmička, o které táta už hodně dlouho tvrdí, že se mi do pusy prostě nevejde... Prostě probdělé noci a opuchlá a bolavá tvář k pohodě a formě nepřispívá:-(. Do prvního závodu jsem tedy už nastupoval pod práškama, ale nakonec jsem spíš výsledek pohřbil svou nepozorností. Celý závod jsem se snažil jezdit někde uprostřed balíku, občas jsem se posunul i směrem dopředu, ale při posledním vyřazování jsem nějak nezvládl koncovku a skončil jsem tedy na vyřazovačce už v rozjížďce jako první nepostupující...

V bodovačce byl postupový klíč ještě náročnější, protože oproti vyřazovačce, kde postupovalo do finále celkem 36 lidí, v bodovačce to bylo jen prvních 30. V roézjížďce jsem se nakonec umístil na 18. místě a i v tomto závodě jsem se do finále nedostal. Jelo se mi v první půli závodu dobře, ale ač jsem necítil nějakou výraznou únavu, tak nohy prostě nejely:-( Na dlouhých tratích jsem tedy své dosavadní nejlepší umístění - 26. místo, vyrovnat nedokázal a končil jsem až za hranicí 35. místa...

Poslední závod na dráze - 1000 m jsem absolvoval už s antibiotiky, protože zánět v zubu ne a ne ustoupit, takže možná nejen fyzicky, ale i psychicky jsem do závodu nenastupoval vůbec fit. V rozjížďce jsem se potkal s Alexisem Continem, Etienem Ramalim, Kalonem Dobbinem nebo Diogem Marreirosem. Bohužel jsem na startu ztratil s čelem kontakt a po nepovedeném startu už má člověk pramálo šancí se sám na tato esa dotáhnout, takže jsem si celý závod odjel sám. Na to je čas těsně nad 1:30 min ještě ucházející. Na nějaký výrazný výsledek na mistrovství světa to ale opravdu v tomto závodě nestačilo. Tisícovka se naopak velmi povedla Matějovi Pravdovi, který sice ve své rozjížďce dojel na pátém místě, ale tato rozjížďka byla snad jedna z nejrychlejších, takže i na pátém místě zaznamenal čas, který jen těsně nestačil na postup do dalších bojů a zaznamenal si tedy skvělý výsledek - 17. místo. Na 300 m TT skončil trochu za svým očekáváním po nevydařeném startu na 31. místě a na 500 m po postupu do osmifinále obsadil 26. místo. Na první účast na MS tedy velmi kvalitní a slibné výsledky.

Silniční část tedy začíná pozítří, tedy ve středu, a já jen doufám, že do té doby antibiotika zaberou a budu moci alespoň na silnici bojovat jen se soupeři a ne i se zdravím. Tak držte pěsti a sledujte i ze silnice výsledky nebo živé přenosy;)