Arena Geisingen International - EC 2013

22.04.2013 12:30

Stejně jako vloni se i letos v Geisingenu sešla takřka nejsilnější možná evropská konkurence doplňená o nekteré silné zámořské závodníky. Výčet Bart Swings, Fabio Francollini, Yann Guyader, Even Fernandez, Alexis Contin nebo Michael Cheek, mluví za vše. V Evropě jen těžko najdete nějaké lépe obsazené dráhové závody. 

V porovnání s Gross Gerau nebo Trois Pistes jsou geisingenské závody unikátní v tom, že se zde sejde vždy jen výběr těch nejlepších. Ve startovním poli je vždy jen velmi málo slabších bruslařů a tedy každý další předjetý závodník je bod k dobru. Letos se na startovní listině ukázalo dokonce přes 50 závodníků. Ne vvšichni nakonec startovali na všech tratích, ale 48 závodníků bylo snad v každém závodě. Na první závod - 10 km bodovacích dokonce byly pro seniory vypsané i rozjížďky. Nakonec byly sice trochu zbytečné, protože ze 49 lidí na startu jelo finále 46 závodníků, ale když předem rozhodčí nevěděli, kdo nakonec nastoupí, tak se nedalo nic jiného dělat. Z rozjížďky na 3000 m jsem postoupil z 12 místa, tedy 24. startovní pozice. Z rozjížďky bohužel nepostoupil Richard Kudělásek, který si ještě nezvykl na zdejší dráhu a soupeře, takže do finále nastoupili nakonec ještě další tři čeští závodníci - M. Pravda, F. Adlt a Ondra Suchý. Ač byly rozjížďky vlastně vcelku zbytečné a vedoucím závodníkům šlo hlavně jen o pozice na start finále, tak se nejezdilo nijak pomalu. Průměrná rychlost obou rozjížděk byla přes 41,5 km/h - 3000m se jelo za 4:20 minut! Takové rychlosti si na jiných závodech jen tak neužijeme, a přitom v Geisingenu se takto jezdí takřka všechny závody. Dráha je to opravdu rychlá a díky vysoké konkurenci tu každý podá své maximum. 

Ve finále se jelo takřka půlka závodu pohromadě, takže každé druhé kolo se sprintovalo pro body a drželo se celkově vysoké tempo. Postupně odpadávalo plno závodníků, takže se pole zúžilo asi na 30 bruslařů. Já jsem vydržel necelou půlku závodu s hlavním balíkem, než jsem odpadl. Bohužel chvíli poté se dokázala odpoutat trojice závodníků Swings, Francollini a Swings M. a tempo skupiny se pak o více než o vteřinu na kolo zpomalilo, tak bych se třeba pak udržel. Dal jsem do závodu vše a 24. místo pro mě bylo dobré. I přes vyšší účast oproti loňsku jsem dokázal 24. místem dosáhnout alespoň na jenižší hranici reprezentačních bodů, takže jsem i na těchto závodech udělal krok k letošní reprezentaci:-). Druhý z Čechů dojel M. Pravda, za ním Filip Adlt a Ondřej Suchý. Závod vyhrál fenomén Bart Swings před Fabiem Francollinim a Alexisem Continem.

Druhým závodem byl v Geisingenu vyhlášený Dobbin sprint - letmé kolo. Při něm jsem se cítil dobře a dokázal jsem si vylepšit svůj osobák na 15,64. Sice jen o necelou desetinu, ale aspoň nějaké zlepšení:-). Nejrychlejší z Čechů byl tradičně sprinter Matěj Pravda. Místo za mnou se umístil Richard Kudělásek a pár míst za námi Filip Adlt a Ondra Suchý. Nejrychlejší kolo pro letošek zajel Andrea Angeletti, ovšem oproti loňským výkonům pod 14s byl letošní vítěz o dvě desetiny pomalejší. Druhý skončil Ioseba Fernandez (držitel světového rekordu na 200m na silnici) a třetí kdo jiný než Bart Swings. Jeho výkony jsou úžasné a dokáže předvádět skvělé výkony i na sprinterských tratích.

Neděle začínala rozjížďkami na 500m, ze kterých se podařilo postoupit Matějovi Pravdovi, který dokázal porazit Yvese Reista - loňského semifinalistu z ME na 500m a postoupit přes něho. Druhý postupující Čech byl Richard Kudělásek, který využil zaváhání Filipa Adlta a dokázal se probojovat na druhé postupové místo. Já jsem si boj o postup nechával až na cílovou rovinku, kde jsem chtěl zkusit předjet Siemena Tase z Belgie, na něhož mi ale nakonec chybělo asi půl metru, takže si za F. Francollinim dojel pro klidný postup. Závod se mi vcelku líbil, protože jsem mohl bojovat o postup, nicméně čas nebyl nijak rychlý, takže další osobní rekord jsem nevylepšil. Matěj i Richard v osmifinále bohužel neuspěli, ač předvedli velmi dobré výsledky. Richard si zlepšil svůj čas z rozjížďky o celé 2s na 42,9s, což je velmi dobrý čas! Do finále na 500 m po vyřazovacích bojích postoupil opět B. Swings, Ioseba Fernandez, Michael Mulder a Andrea Angeletti. Ač se finále jelo až po eliminačním závodě, ve kterém Bart Swings udržel svou neporazitelnost na dlouhých tratích a v posledním kole jel průměrnou rychlostí 50,7 km/h!!!, tak dokázal s přehledem vyhrát i finále na 500 m stylem start-cíl a ani loňští nejúspěšnější sprinteři na něho nestačili.

f

Jak jsem již říkal, tak eliminační závod vyhrál B. Swings. Druhý dojel F. Francollini a třetí Alexis Contin. Já jsem dojel opět na 24. místě, když jsem celý závod jezdil ve vnější stopě, abych předešel kolizím a nedostatku manévrovacího místa pro předjíždění, který hrozí v případě, kdy se nechám "zavřít" ve vnitřní stopě. Tuto "volnost pohybu" jsem ale zvolil na úkor úspory metrů, které bych mohl vnitřní trasou ušetřit. Ale je to vždy něco za něco a myslím, že je dobré, si vyzkoušet všechny možné varianty závodění:-). S výsledkem jsem byl velmi spokojen, protože jsem se začal posouvat více mezi top závodníky, kteří si i přestali na mě tolik dovolovat a občas jsem se mezi ně dokázal i nacpat a pozici si uhlídat. V tomto ohledu mi asi pomohl i vsledek z Francie, po němž jsem si uvědomil, že se snad zase mohu torchu více posunout dopředu a více si v závodě věřit:-)

Celkově jsem se umístil na 31. místě, v hodnocení dlouhých tratí pak na 21. místě. Do reprezentační nominace jsem si připsal další dva body, takže už jich mám na dlouhé tratě 12. Spokojeně se tedy můžu vrátit do tréninku a pokračovat v přípravě. Za týden mě čeká Gross-Gerau, kde bude opět velmi vysoká úroveň a kde se pokusím výsledky zopakovat, nebo ještě zlepšit.

Výsledky a fotografie jsou k nahlédnutí na www.arenageisingen.de