Potřebujete se na něco zeptat, co Vám není jasné? Napište mi zde svůj dotaz a já Vám v dohledné době odpovím.

Re: Powerslide Swell Trinity 110

Jakub | 20.07.2017

Zkuste jeste kolecka takzvane prokrupat. Zaprete si brusli mezi stehna a zatlacite na kolecko kolmo na osu zleva a zprava, pootocte kolecko a opakujte. Dost casto to krupne a lozisko se v kolecku spravne srovna a toci se vyrazne lepe nez predtim. Pokud to nepomuze tak bych pozadoval po prodejci vymenu zbozi nebo napravu zavady, verim ze brusle mate stale v zaruce (je to novy model). Pokud neuplynulo 6 mesicu od zakoupeni brusli mate dle zakona pravo se domnivat ze zavada existovala jiz v dobe nakupu, a je na prodejci vam dokazat ze to tak nebylo (https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/jake-jsou-me-naroky-pri-nesplneni-jakosti-zbozi-pri-prevzeti/22). Mam stejna loziska (WCKD ABEC 9) a pokud jsou spravne utazena a maji spravne spacery (nikdy jsem originalni spacery za zadnej jine nemenil), tak se kolecka otaci naprosto volne. Tak volne ze pokud dam brusli vodorovne (osy kolecek kolmo k zemi) a hybu s brusli tam a zpet tak kolecka zustavaji setrvacnosti ve stejne pozici a hybe se jen ram.

Re: Re: Powerslide Swell Trinity 110

Matěj | 24.07.2017

Po domluvě jsem se na brusle díval a zkoušel následující:
Výměnu spacerů za různé jiné šířky - > stále se netočí
Výměnu kolečka za MPC Black Magic (s původním spacerem a ložisky) - > stále se netočí
Výměnu ložisek za Bones Reds - > stále se netočí
Původní kolečka, ložiska a spacery v rámu CadoMotus COMP transformer a Adaptation T5 -> původní kolečko se točí bez problému i po křupnutí

Výsledek zkoumání: kolečko se nezávisle na typu ložisek, spaceru i kolečka po "prokřupnutí" přestává točit, naopak po dalším "křupnutí" se opět rozjede (lze to replikovat). Ložisko se tedy pravděpodobně v rámu po dotažení a zatížení dostává do střihu a netočí se. To může být nejspíše kvůli vybroušeným plochám v rámu, na kterých má ložisko být zapřené a které musí být 100% rovnoběžné, aby ložiska neměla možnost se vzpeřít v šikmém postavení, což tady nastává.

Výstup: doporučuji opravdu brusle reklamovat, toto nelze běžnými metodami opravit.

Matěj

Nové kolečka

Jarda | 11.07.2017

Ahoj Matěji,

chtěl bych poděkovat za rady ohledně koleček, konkrétně to byly MPC Black Magic 110 XX-FIRM, které jsem si nakonec asi před třemi měsíci koupil. Nechtěl jsem psát dřív než je trochu vyzkouším. Během prvních 14-ti dní to byl na nich skvělej pocit, spolu s novými ložisky jeli samozřejmě hladce a čistě, prostě takovej jinej - lepší pocit oproti starším trochu sjetým kolečkům. Poté opadlo prvotní nadšení a začal jsem spíše pochybovat, proč jsem si takové kolečka na ježdění po místních cyklostezkách pořizoval a zda se to vyplatilo, jelikož časy se nezlepšovaly a ani rychlost nevypadala, že by se zvýšila. To byl ale duben (většinou větrno) a pro mě teprve začátek "sezóny". V dalších měsících jsou už pochybnosti pryč, přišlo to tak nějak s pravidelnějšími vyjížďkami samo - najednou jsou lepší časy a vydržím ujet delší vzdálenosti. Koupi rozhodně nelituji a kdybych se rozhodoval znova, vybral bych je zase.
Díky, Jarda.

Re: Nové kolečka

Matěj | 12.07.2017

Ahoj Jardo,
díky moc za zpětnou vazbu a hodnocení koleček, toto je nejcennější zpráva, kterou může potenciální zájemce dostat a zároveň nejpřijemnější, kterou mohu já jako člověk, který kolečka doporučil, slyšet:-) Jsem moc rád, že jsi spokojený a že má rada vedla ke spokojenosti.
Co se týká koleček MPC Black Magic, tak musím říct, že teď po absolvování mistrovství Evropy v Portugalsku (jako pomocný trenér českého týmu), jim věřím ještě více, protože na nich bylo vyhráno více než 60% titulů mistrů Evropy a troufnu si tvrdit, že zbytek startovního pole je využíval cca z 75%, další zastoupená kolečka pak byly hlavně Red Magic a dále Boom Magic, která jsou oboje vlastně pouze měkčími kopiemi původního modelu Black Magic. Nebojím se tedy kolečka doporučovat dále, protože jim opravdu sám věřím.
Budu rád, když byste na mě nebo kolečka MPC odkázal své kamarády bruslaře a zájemce o nová kolečka, protože konkurence v propagaci a marketingu stále výrazně vede. Na druhou stranu přesně takováto reference od spokojeného uživatele je to nejlepším sdělení těm, kteří hledají nová kolečka a za to Vám velmi děkuji.
Matěj

Jaké rámy a šrouby?

Tomáš | 14.04.2017

Ahoj Matěji, chci si koupit speedové brusle 3 x 125mm, řeším ale problémy s váhou. Jsem vysoký a vážím 115kg a mám obavu, že drtivá většina, zejména pak 3x125mm bruslí je do 100kg. U těchto vlastně celá váha je přenášena 6 kolečky do země a šrouby i rám a zejména pak šrouby můžou zřejmě pěkně trpět, když už i to jsem částečně pozoroval u 4x110mm....Nedělají se nějaké rámy, na větší dimenze sil ( pro těžší bruslaře. ), třeba EO jsem zjistil do 150kg, ale zase co ty šrouby?
Nebo co by jsi doporučil? Eventuelně variantu 4x110mm, kde se váha roznáší přes 8 šroubů....kolečka pak určitě XX firm ap....Ale mnohem raději bych rám se šrouby 3x125mm, kdyby mě to uneslo...Děkuju za radu a možné alternativy. S přáním krásných svátku velikonočních Tomáš

Re: Jaké rámy a šrouby?

Matěj | 18.04.2017

Ahoj Tomáši,
díky za dotaz, naprosto chápu tvé obavy, nejsi jediný, kdo se na tyto dotazy ptá.
Pro hmotnost přes 100 kg vždy hlavně doporučuji volit co nejtužší rám, protože ten při odrazech dostává zabrat nejvíce. Z hliníkových rámů je nejpevnější Cadomotus Dualbox5, který je postaven na dutém profilu, který má podstatně větší pevnost, než plochý profil či tyčový(kulatý plný) profil. Rámy Dualbox jsou vyráběny pro zatížení při maximálních výkonech ve sportovním rychlobruslení, což pochopitelně odráží i cena, na druhou stranu jde opravdu o nejtužší rám, který znám.
V jedné práci, kterou jsem dělal do školy, jsem počítal tíhu bruslaře (80kg), při průjezdu zatáčkou v maximální rychlosti a vycházelo to tak, že na nůž působí síla srovnatelná se 180kg hmotnosti.
Závodní rámy jsou tedy vyráběny s rezervou, šroubů bych se také nebál. Jsou sice hliníkové, nicméně CadoMotus dodává k rámům kromě spacerů (vymezovačům mezi ložiska) i osičky z tvrzeného hliníku (https://www.inlinespeed.cz/cs/nahradni-dily-chranice-prislusenstvi-na-in-line/40-tvrzene-odlehcene-osicky-do-ramu-.html) a životností opravdu převyšují konkurenci, alespoň co se stržení závitů a imbusu týká. Popravdě jsem zatím nikdy neviděl zlomený/střižený šroub, takže v tomto směru se určitě ničeho neboj.
Jestli chceš probrat kompletní sestavu - rám, kolečka, ložiska, napiš mi prosím do mailu a rád ti připravím sadu přesně podle tvých očekávání.
Ještě jednou díky za dotaz a přeji hezký den.

S pozdravem
Matěj Krupka

jaké ložiska zvolit?

Tom | 13.04.2017

Dobrý den,

navazuji na předešlý dotaz ohledně koleček (Gyro Valkyrie 87A se zatím jízdně zdají být super). Překvapilo mne, že po dotažení šroubů se nová kolečka vůbec neotáčí, když jsem je zkusil otáčet rukou. Ale po nasazení bruslí na nohy se otáčely dobře - až na jedno, které drhlo.

Myslel jsem, že se časem sjede a bude jako ostatní, ale dnes jsem možná zjistil pravý důvod drhnutí - na vyjížďce jsem si všimnul, že se kolečko neobvykle viklá a když jsem odšrouboval šroub, vysypaly se na mě kuličky a druhou polovinu ložisek (obou) jsem pak z kolečka musel sundávat šroubovákem.

Tudíž bych se rád zeptal: mohl byste mi prosím doporučit nějaká nová ložiska pro kola Gyro Valkyrie 87A (ostatní parametry viz můj první příspěvek)? Je nutné objednat 16 ložisek nebo jen ty dvě které byly na maděru?

Dosud jsem měl originální ložiska - bez kroužku, tudíž "nerozebiratelné". Avšak upravil jsem si je dle https://www.youtube.com/watch?v=2gYP9BvbOqI, abych je mohl čistit.

Díky předem za jakékoliv tipy.

Re: jaké ložiska zvolit?

Matěj | 18.04.2017

Dobrý den,
díky za dotaz, dostal jste se s ložisky do velmi nebezpečné situace. V popisovaném případě to dopadlo dobře, když se ložisko vysypalo až v momentě rozebrání, nicméně se Vám může stát i to, že se vysype/zasekne za jízdy, kdy se kuličky a jejich klec mohou vzpříčit, což zamezí jakémukoliv otáčení a poroučíte se k zemi, jako Vám někdo natáhl provaz přes cestu.
Doporučím velmi důkladně prohlédnout zbylá ložiska, zda nemají trochu vůli v bočním ani axiálním směru, protože to je právě příznak, že ložisko má dost.
Poté, pokud jich bude dost ještě ucházejících, tak se dají dokoupit kusová ložiska Bones Reds (https://www.inlinespeed.cz/cs/inline-loziska-na-brusle/6-loziska-bones-reds-1-ks.html), která mají gumovou krytku a jsou pro jistou péči o ně připravena.
Při čištění doporučím mazat olejem stejným, jako chlapec ve videu - Bones Speed Cream, kterým jsou i ložiska předmazána.
Velikostně tam budou sedět, jde o standardní velikost jak koleček, tak ložisek.

S pozdravem
Matěj Krupka

Re: Re: jaké ložiska zvolit?

Tom | 19.04.2017

Dobrý den,

díky za reakci a výklad. Nakonec jsem sáhnul (po přečtení všech příspěvků zdejší poradny) po 16 ks Bones Reds. Po dání do koleček a bruslí se sice kolečka opět netočí (když se je snažím roztočit rukou), zato ale aspoň žádné nedrhne (jedno kolečko se starými ložisky mírně drhne, přičemž jedno staré ložisko v tomto kolečku hlasitěji "rachtá" při roztočení v ruce). Při nejbližší příležitosti (snad již dnes) půjdu nová ložiska vyzkoušet za jízdy...

Ohledně mazání děkuji za tip, prozatím zůstanu u silikonového oleje - kdyby se neosvědčil, sáhnu po doporučovaném Bones Speed Cream.

P.S. se starými ložisky se mi skutečně ojediněle stávalo, že se klec (či kuličky?) v jednom z koleček vzpříčila, což vedlo k hlubokému předklonu (samotnému je mi záhadou, že jsem to vždy ustál bez pádu). S novými ložisky snad již k podobnému docházet nebude.

Re: Re: Re: jaké ložiska zvolit?

Matěj | 20.04.2017

Dobrý den,
Děkuji za reakci, velice mě ale překvapilo, že se vám kolečka nadále netočí. Máte mezi ložisky v kolečkách vymezovače (spacery)? Jestli ano, jsou to originální od vašich bruslí, nebo jste je někdy měnil?
Ještě jedna věc mě napadá - nemáte jakkoliv pokroucený rám, o který by kolečka mohla drhnout? Většinou tento problem způsobují právě spacery, nicméně je zvláštní, že se nová ložiska všechna netočí, to by rozhodně nemělo takto být...

Matěj Krupka

Re: Re: Re: Re: jaké ložiska zvolit?

Tom | 20.04.2017

Pěkný den,

děkuji za zájem. Patrně jsem se špatně/nepřesně vyjádřil, za což se omlouvám.

Píšete "nicméně je zvláštní, že se nová ložiska všechna netočí" - nová ložiska se točí všechna, u těch starých jedno kolečko upěvněné v rámu brusle drhne (u nových ložisek žádné kolečko upevněné v rámu brusle nedrhne).

Kolečka s novými ložisky a originálními spacery (ty jsem zatím nevyměňoval, jezdím pouze se zakomponovanými vymezovači) se otáčí lehce, pokud nejsou připevněna v rámu brusle. Dokonce i při nedotažených šroubech (údajně se jim říká osičky) se otáčejí kolečka v rámu pěkně. Mimochodem, mohu se zeptat, proč se dělá několik vymezovačů, co se týče velikosti? Momentálně mám ty delší, pro něž jsem koukal že je označení 6 mm - když bych si koupil ty kratší (8 mm), musel bych k nim patrně dokoupit i kratší šrouby (teď mám systém s odšroubovatelnými protikusy), ale jaké výhody bych tím dosáhl?

Jakmile se však šrouby a protikusy v rámu brusle řádně utáhnou, kolečka sice jdou rukou otáčet, ale už se setrvačností netočí. Dokonce i prodejce koleček mi říkal, ať se připravím na to, že se kolečka méně v bruslích otáčejí (měl s nimi prý osobní zkušenost).

Čili než za jízdy přenesu váhu z jedné brusle na druhou, kolečka se neotáčí, ale jsou "fixní" - jakmile ale dojde k přenesení váhy, kolečka se samozřejmě roztočí (ale mezi tím se přestanou točit ty na opačné (nezatížené) brusli).

Ještě k těm vymezovačům - nemám zatím žádné udělátko na vyndání ložisek z koleček, za tímto účelem používám dva imbusy (větším mírně vyšťouchnu ložisko na protější straně, menším ho vyndám úplně). Tlačím přitom právě na vymezovače - a protože imbusy nejsou zakulacené, okraje vymezovačů jsou od imbusů lehce zdeformovány (roztáhnuty). To vede k tomu, že ložisko se do vymezovače musí nandat silou, stejně tak jako při vyndání ložiska z vymezovače taktéž u kraje vymezovače musí být použita síla.

A nakonec s tím rámem - než jsem zakoupil nová kola, nejprve odešlo jedno staré (a tak jsem jezdil s jednou bruslí bez třetího kolečka zepředu). Po asi 10 km odešlo druhé staré kolečko (na stejné brusli), takže jsem nějaký čas (asi 10 km) jezdil u obou bruslí bez třetích koleček zepředu (abych nejezdil na brusli se čtyřmi kolečky a druhé brusli se 2 kolečky). Jestli se rám tímto zdeformoval, nedokážu posoudit.

Spíš se kloním k variantě, že tento rám zkrátka není stavěn na můj styl jízdy (plus rám může být prohlý v oblasti třetích koleček zepředu, plus vymezovače nejsou dokonale zakulaceny na svých koncích).

Podtrženo sečteno, až sjedu současné kola (dokud se do té doby nevyskytne něco nepředpokládaného), jdu do 3x125 už jen proto, že budu mít nový rám (jakož i spacery a šrouby, nehledě na ložiska), který snad bude stavěn více na můj styl jízdy.

Re: Re: Re: Re: Re: jaké ložiska zvolit?

Matěj | 20.04.2017

Ještě jednou díky za vysvětlení. Situaci rozumím, nicméně jsem kdysi natáčel stejná ložiska jako jste koupil a pokud se vaše kolečka netočí tak, jako je na tomto videu (https://youtu.be/_qUB3xgg2eI), tak je něco špatně. Pokud nikde nic nedře, tak jsou na vině nejspíš právě vymezovače, které jsou moc krátké, což je právě důvod, proč se dělají různé šířky.
Pokud vám v obchodě někdo řekl, že to je v pohodě, když se kolečka bez zatížení netočí, tak je to upřímně pěkná blbost a vypovídá to o servisácích a obchodnících neznalých sportu... ložisko se musí volně otáčet bez jakéhokoliv brzdění a zasekávání, jinak se mu to při jízdě vymstí a bude se prehřívat v důsledku vysokého tření a pravděpodobně i tlaku z axiální ho směru, na který není stavěno... můžete mi když tak na mail poslat foto vašich vymezovačů a osiček, ať přesně vím, co tam máte?
Díky moc a přeji hezký den.
Matěj

jakou tvrdost kolečka zvolit?

Tom | 02.04.2017

Dobrý den,

v září minulého roku jsem začínal s bruslením. Koupil jsem si Firefly Speed Man (90 mm / 82 A). Jezdím pouze na pražské Ladronce, nyní cca. 60 km týdně.

Při poslední projížďce mi zcela slezly dvě gumy ze dvou koleček. Seriózně jsem uvažoval o přejití ke třem kolečkům o průměru 125 mm, ale asi by to byl momentálně moc velký rozdíl. Rozhodl jsem se tedy koupit sadu nových koleček (a až odejdou i tyhle, půjdu do 3x125 ;-) ).

Mám 85 kg, a netuším, jak moc velký je rozdíl mezi 87A a 90A (mezi těmito dvěma tvrdostmi se nyní rozhoduji, obojí pro průměr 90 mm). Můžete mi prosím pomoct při výběru, když bych výhledově chtěl jezdit 100 km týdně, přičemž nechci, aby kolečka po pár měsících odešla? Ideální by bylo, aby kolečka šly do mých současných bruslí.

Předem díky za jakékoliv tipy.

Re: jakou tvrdost kolečka zvolit?

Matej | 05.04.2017

Dobrý den, děkuji za dotaz. Většinou to funguje tak, že původní kolečka jsou v bruslích spíše proto, aby tam něco bylo, co se dá v rozumné ceně prodat, takže jejich kvalita tomu odpovídá a určitě můžete vybrat dobrá kolečka, která budou sloužit podstatně déle a lépe. Tvrdost, kterou jste měl, je dost nízká, tudíž mají kolečka nižší životnost a jedou pomaleji.
Z tohoto hlediska Vám jistě doporučím dívat se po kolečkách o tvrdosti 85A nebo 87A. 90A je už dost tvrdé a bude to při jízdě hodně vibrovat a odskakovat. S váhou 85kg a nájezdem jaký zmiňujete, bych volil spíše tvrdší variantu 87A, ať vydrží co nejdéle.
Do současných bruslí kolečka v této velikosti vždy půjdou, 90mm kolečka se vzrábějí již jen ve standardním rozměru.

Z dobrých fitness značek doporučím kolečka Gyro Valkyrie, která jsou osvědčená z mnoha let zkušeností. Pokud byste chtěl něco blíže závodním kolečkám, tak můžete zkusit kolečka Hyper Xenon (https://www.inlinespeed.cz/cs/inline-kolecka-na-brusle/75-hyper-xenon-kolecka-na-inline-brusle.html), vyráběné jako dostupné rychlé a trvanlivé kolečko za spolupráce dvou špičkových závodních firem - italské Mariani a holandské CadoMotus, obě země rychlobruslařské velmoce.

Co se týká přechodu na větší kolečka, zvažoval jste například přechod postupně, nejdřív sehnat rám na 125mm, ale využívat ho prozatím s menšími kolečky, posléze přejít na kola větší? Už jen změna rámu je často dost poznat i na rychlosti. Pokud byste chtěl pomoci s přechodem a výběrem, napište mi prosím do mailu, rád se Vám budu dále věnovat mimo diskuzi.

S pozdravem a přáním příjemného dne
Matěj Krupka

Re: Re: jakou tvrdost kolečka zvolit?

Tom | 06.04.2017

Dobrý den,

děkuji za reakci. Nezávisle na Vás jsem sáhnul po Gyro Valkyrie 87A, tudíž jsem rád, že jsem snad nepřestřelil (kola mají dorazit každou chvíli).

Co se týče přechodu na větší kolečka (není na pořadu dne, jak plyne z mého předešlého příspěvku), určitě bych v budoucnosti uvítal diskusi s odborníkem. Více než změny rámu (co jsem se letmo koukal, dělá se i více-méně stejný rám jako pro fitness brusle - tudíž jsou kolečka blíže u sebe) se v tuto chvíli obávám případné boty pod kotník (i když jsem viděl i boty více-méně stejné jako pro fitness brusle).

Vámi zmíněnou možnost koupení rámu pro kola 125 mm a dání do něho menší kolečka vezmu určitě v potaz, zatím se však kloním spíše k obrácenému postupu - tj. nakoupení hned kol 125 mm, a když to bude moc velký šok a nebudou mi vyhovovat, vždycky pro stejný rám můžu dokoupit kolečka menší.

Jedny brusle 3x125 za cca. 12 000 kč se mi líbily, tak očekávám, že za tuto cenu budou i kvalitní ložiska a spacery (i když údržba bude samozřejmě nutná)...

Ještě jednou děkuji za výklad a užitečné informace, stejně tak jako nabídku k soukromé konverzaci.

Re: Re: Re: jakou tvrdost kolečka zvolit?

Petr | 08.07.2017

Upřímně nakoupit noname brusle v supermarketu a čekat od nich aspoň průměrnou kvalitu je docela naivní, to že se ložiska resp. kolečka po utažení v rámu netočí je právě jedním z takových příznaků nízké kvality. Na takové brusle ani nemá cenu kupovat a zkoušet lepší materiál, lepší je koupit rovnou nové brusle a tyto si nechat např. do mokra nebo je rovnou prodat, ev. darovat největšímu nepříteli :-))) Otázkou je jestli vůbec jít do speed bruslí, pro kondičního jezdce, který nejezdí závody bych si troufnul říct, že to skoro nemá smysl, jejich jedinou výhodou je, že jsou rychlejší :-))) Jinak ovšem nepohodlné, člověk má poměrně zmordovaný nohy, a musí na tom jezdit pořád, jinak začíná zase od začátku (určitě doporučuju vyzkoušet před koupí). Můžu jen doporučit nejvyšší řady fitness s nižší (ale nad kotník) polstrovanou botou, zároveň mají i o něco delší nůž, líp tak drží směr, než klasické kratší brusle, kolečka 4x100 nebo 4x110 nebo 3x125. Z osvědčených značek pro fitness brusle bych volil mezi Rolerblade a K2 nebo Powerslide, na které se zároveň dají sehnat náhradní díly. Jinak v příspěvcích zmiňujete 6mm a 8mm spacery (vymezovače), rozměr označuje průměr osy jsoucí skrz. Závodní brusle používají větší 8mm, kde je osa 8mm jdoucí skrz 2 ložiska (vnitřní průměr 8mm) a malý vymezovač mezi ložisky, závit je přímo v jedné straně rámu a šroub se závitem se utahuje pouze z jedné strany. Oproti tomu 6mm osa je složená ze 2 dílů, šroubu s vnitřním závitem do kterého se na druhé straně utahuje malá šroubek se stejnou inbusovou hlavou, v rámu brusle závit není, na obou stranách je shodná díra bez závitu, spacer je větší a kromě osy vyplňuje i prostor mezi vnitřním kroužkem ložisek (8mm) a osou 6mm. V obou případech odpovídající (a dělá se různá délka) vymezovače určuje, zda se kolečka točí, u značkových výrobků by měla sestava sedět, rozdíly jsou mezi jednotlivými modely i třeba jen v desetinách mm což někdy jde použít a někdy ne, nejlepší na zjištění pokud se hledá náhrada je šuplera a koupit stejný jako ten co funguje.

Rychlost a ložiska

Martin | 27.03.2017

Ahoj, do loňského roku jsem jezdil prakticky vždy na 4x90 kolečkách klasických bruslí a dosáhnul jsem +- průměrné rychlosti kolem 25km/h na delších tratích, což není kdo ví co, ale mě to stačilo. Na konci roku jsem přešel na 3x125 a automaticky jsem předpokládal, že bych měl zrychlit, ale nestalo se. V podstatě dosahuju stejné rychlosti a docela mě to štve. Tady to přisuzuju nejspíše špatné technice a tréninku.

Možná to ale souvisí s mým aktuálním problémem, kdy prvních X kilometrů se mě jezdí dobře, ale po cca 10km mají moje chodidla tendenci jít do áčka, jako klasický začátečnický problém, kdy se přivrací vnitřní kotníky k sobě. Je možné, že je to špatně nastaveným rámem a to by mohlo souviset i s tím, že nejsem schopný dosáhnout větší rychlosti? Nebo jsou to nesouvisející věci a rychlost je jen o tréninku a technice? Prvních 10 km se mě jezdí dobře, chodidla jsou "kolmá" k cestě, ale jako by se po nějaké době "unavily" a začínají se bortit dovnitř, z ničeho nic. (double push neumím...zatím :))

Rám jsem nastavoval dle informací na internetu, kdy rám vzadu jsem nastavil spíše na střed paty a vpředu někde mezi palec a ukazováček.
Brusle mám Powerslide Puls 3x125 2016 a setové kolečka i ložiska. Takže žádný zázrak, ale i tak bych očekával zrychlení.

Jde mě především tedy o to, proč se mě ze startu jezdí dobře a po nějaké době jakoby někdo přepnul tlačítko a najednou "šmajdám", když to napíšu takhle :). Existuje něco jako únava kontíků?

Mám ještě jednu otázku. Uvažuju o koupě keramických nebo hybridních ložisek. Četl jsem názory, že by teoreticky mohly vycházet hybridni lépe než celokeramické, kdy keramika na kov má lepší skluz/menší tření. Je na tom něco, nebo celokeramiky jsou prostě top? Našel jsem na internetu celokeramiky například i otevřené, může tam být problém se špínou apod.? Tedy je to o dost náročnější na údržbu, má to i jiné nevýhody? Raději se tomu vyhnout?

Dokážu si představit, že na některé otázky bez toho, aniž byste mě viděl, není možné odpovědět. I tak děkuji.

Re: Rychlost a ložiska

Matej | 28.03.2017

Ahoj Martine, diky za dotaz.
Ve vsech bodech mas vlastne pravdu, vetsi kolecka te zrychli, nicmene je nutne to podporit spravnou technikou, jinak ten rozdil nebude znat. Je potreba uzpusobit techniku odrazu a skluzu, jinak nevyuzijes potencial vetsich kolecek. Se skluzem a odrazem pochopitelne souvisi i drzeni kotniku, ktere je oproti fitness bruslim tezsi a vyzaduje trenink.

Nastaveni ramu dle navodu je urcite doporucene, nicmene kazdy milimetr hraje roli jak ve stabilite, tak v namahani kotniku a brusleni v "acku" je jednim z dusledku, dale pak i bolest holeni a chodidel.

Kombinovana polokeramicka loziska jsou dle mych zkusenosti top, naopak celokeramicka se mi nikdy neosvedcila prave z duvodu, jake zminujes. Jednak je nizsi valivy odpor mezi oceli a keramikou, nez mezi keramikou a keramikou. Zadruhe vsechna celokeramicka loziska, ktera jsem kdy zkousel, mela problem se snadnym zanasenim a vysychanim, stejne tak s zivotnosti kvuli krehkosti.

Jaka loziska zvazujes? Pokud bys mel zajem, muzu se na tve brusle a nastaveni ramu podivat a klidne se i domluvit na lekci, at ti mohu ukazat a navest te na cviky, ktere ti pomohou zvladnout techniku a posilit kotniky. Napis kdyz tak do mailu a domluvime se konkretneji:-)

S pozdravem
Matej

cadomotus?

Zbyněk | 24.03.2017

Ahoj,chci se zeptat jestli může být rám cadomotus na 4krát100mm?a kolik to asi tak stojí???

Re: cadomotus?

Matej | 26.03.2017

Ahoj Zbynku,
diky za dotaz, ramy se delaji i pro 4x100mm, nicmene i tento ram je dostupny v mnoha variantach a typech, tak jestli mas zajem se pobavit o vhodnem typu, tak mi napis na mail telefonni cislo a ja ti rad zavolam a pobavime se o konkretnim doporuceni.
Jinak se podivej na tyto typy, vsechny jsou v nabice ve variante 4x100mm. (https://www.inlinespeed.cz/cs/37-inline-zavodni-ramy)
CadoMotus Allmount 4x100
CadoMotus DualBox®5 4x100
COMP Transformer 4x100/3x110
CadoMotus NEO Transformer

Budu se tesit na mail, rad se ti budu venovat.
S pozdravem
Matej

<< 2 | 3 | 4 | 5 | 6 >>

Přidat nový příspěvek

Přístup k videům Inlinespeed Skateschool

Přihlaste se k odběru privátních videí tohoto YouTube kanálu:

Tvorba webových stránek zdarma Webnode