Potřebujete se na něco zeptat, co Vám není jasné? Napište mi zde svůj dotaz a já Vám v dohledné době odpovím.

Re: Kolečka z pohledu začátečníka

Matěj | 02.06.2014

Díky za shrnutí, určitě to tu někomu pomůže:-)

kolečka

Radka | 28.05.2014

Dobrý den,
když mám takové úspěchy,přemýšlím tak za dva tři roky že si koupím ty brusle se 110mm kolečky,ale nevím jestli ty pod kotníkem nebo ty vysoké.Jaký je mezi tím rozdíl?Není to tak že ty pod kotníky jedou rychleji?Děkuji

Re: kolečka

Matěj | 28.05.2014

Dobrý den,
určitě je pravda, že nižší boty jedou rychleji, než vysoké. Je to ale pouze tím, že bruslaři dovolí větší rozsah pohybu a delší odraz. Pokud mluvíme o "maratonkách", tedy karbonových botách se zvýšeným kotníkem, tak ty jsou určitě vhodné na přechod na závodní bruslení. Dodají Vám lepší stabilitu na vyšším rámu a kolečkách a zároveň Vás tolik nelimitují jako fitness brusle.
Také mají zpravidla stejnou rozteč pro uchycení rámu, takže výměna za nízké boty je pak pouze otázka koupě bot, rám můžete použít stávající.
Pokud byste o tomto přechodu uvažovala, pak doporučím fungující půjčovnu nízkých speed bruslí, kde máte možnost si vyzkoušet jak speed boty, tak maratonky, abyste se rozhodla až po vyzkoušení a nemusela brusle hned kupovat.

Re: Re: kolečka

Radka | 28.05.2014

No jde mi o to jestli si raději pořídit brusle rollerblade racemachine 110(ty mají botu jak botasku) nebo rolerblade tempest 110(ty mají vyšší botu)????

Re: Re: Re: kolečka

Matěj | 28.05.2014

Asi bych šel spíše do Tempest. Budou určitě pohodlnější, než pevné karbonové Racemachine, a také Vám lépe udrží kotník pro přechod na vyšší rám a větší kolečka. Racemachine jsou vysloveně závodní boty, ačkoliv to není nic top. Sám jsem je kdysi měl a po půl roce jsem je musel dát pryč kvůli příliš měkkému jazyku, skrz který se mi zarývaly tkaničky do nártu. Také je to již hodně starý model a vývoj šel dál. Nicméně si opravdu myslím, že budete mnohem spokojenější s bruslemi Tempest, které pojedou podobně rychle a budete mít při jízdě pohodlí.

Re: Re: Re: Re: kolečka

Radka | 29.05.2014

No jo ale přece jenom nechci být nějak výrazně pomalejší než ostatní bruslaři a vím že málokterý bruslař má vyšší botu s velkými kolečky,chtěla bych mít stejnou šanci jako ostatní a vědět že se můžu umístit dobře,když si vezmu vyšší botu,je to sice výhoda v přechodu na závodní brusle,ale nechtěla bych už každý 3 roky kupovat nové,ale zato bych nechtěla nový model za 15 tisíc.Já bych potřebovala se naučit jezdit na takových typech bruslí jako mají ostatní,ale nechci tak drahé.Myslím že tenký jazyk by nemusel být problémem,pač já jsem zvyklá do každých bruslí si vzít tlustou ponožku,nesedí mi ani v jedných noha,kýve se mi tam,takže bez ponožek ani ranu,ale zato vím že by to vypadalo blbě v nízké brusli.Jelikož nejezdím nějak v mokru nebo nějak extrémně dlouhé tratě(jedu max 4x týdně po 17 km)tak si myslím že je zatím zbytečné si kupovat brusle za 15 tisíc.

Re: Re: Re: Re: Re: kolečka

Matěj | 29.05.2014

Právě proto bych Vám doporučil onu půjčovnu. Můžete si zatím koupit jen rám a kolečka (obojí půjde namontovat na oba typy bruslí) a v půjčovně si vzít na měsíc vyšší boty a na další měsíc nižší boty a uvidíte, v čem se cítíte lépe a jestli poznáte rozdíl v rychlosti. Poté už se jen rozhodnete, které brusle, resp. boty byste si chtěla koupit napořád.

Re: Re: Re: Re: Re: kolečka

Jirka | 29.05.2014

Já bych si dovolil přidat svoji zkušenost s letošním přechodem z klasických fitness bruslí (90mm kolečka a měkká "papuč") na velká 110mm kolečka.

Měl jsem na noze jak nízkou botku, tak vyšší (konkrétně bota K2 Radical Pro, ale na jiném rámu 4x110mm - je to stejná kategorie jako Tempest), a rozhodl jsem se pro tu vyšší botku a nakonec jsem velmi spokojen.
Cítím se v ní daleko jistěji než v nízké botě, a rychlostně mně rozhodně zatím neomezuje bota, ale nohy :-) Není to měkká papuč, ale ani žádný tvrďák, podle mně je to fakt super kompromis při přechodu z měkkých bot,

Odjezdím v nich letošek, a nejspíš i příští rok, a pak se budu poohlížet co dál. Další postup bych pro sebe viděl na sezonu nebo dvě botky tohoto typu: https://inlinebus.cz/cs/inline-brusle-levne/226-cadomotus-rookie-newspeed-inline-boty.html
A až pak opravdu nízké "tenisky" :-)

Snad Vám můj pohled na věc bude nějak prospěšný :-)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: kolečka

Jirka | 29.05.2014

Jen dodatek - jezdím 3-5x týdně trasu cca 21km, jak výjde čas. Někdy i delší, okolo 30km.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kolečka

Radka | 30.05.2014

S tou jízdou 3x - 5x týdně 21km jsme na tom stejně,pokud neprší nebo není mokrá silnice nemám zábrany,nevím proč ale mám pocit že s tou vyšší botou mám menší šanci na úspěch?Budu hodně váhat chtěla jsem hned na tu nižší botu,ale nedovedu si to představit,vidím tam samé pády a že mi tam nebude držet noha a bude to pro mě dost nestabilní...neviděla jsem ale ani jednoho závodníka s vyšší botou.....mám z toho menší obavy....

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kolečka

Jirka | 30.05.2014

Já se v nízké botce cítil hodně nesvůj, přece jen je velký skok samo o sobě přejít na 110mm kolečka, a k tomu další velký skok přejít na nízkou botu. Já jsem zvolil cestu postupného přechodu a nelituju, ale je možné že Vy zvládnete celý přechod levou zadní :-)
Každopádně si myslím stejně jako Matěj že by bylo dobré si obě varianty vyzkoušet, a pak se rozhodnout podle toho v čem se budete cítit líp. A poslední můj názor - dejte opravdu na svůj pocit, a ne na to co mají ostatní ;-)

kolečka

Radka | 30.05.2014

No já sama o sobě jsem zvyklá na takové skoky,ne že bych se skoků nebála to ne,ale když jsem si kupovala jako úplný začátečník brusle,tak bohužel jsem narazila v obchodě na chlapa,který neřekne nic,a vybírala jsem podle vzhledu a vybrala jsem si zrovna 90mm kolečka,což je pro začátečníka nevhodné,ale to jsem nevěděla pač mi to nikdo neřekl,tehdy jsem tomu nerozumněla....takže nějaký přechod o 20mm kolečka si myslím že by mi nic neudělal....navíc další skok byl ten,že jsem jela svůj první závod v životě a skončila jsem čtvrtá,takže u mě ty skoky jdou velice dobře,asi mám nějaké štěstí....nevím já pokud můžu mít k dispozici brzdu jsem klidná ať stojím na čemkoliv,ale jak brzda se nedá přimontovat tak je to problém,ale ani ne tak můj ale pejsků na vodítku,dětí učících se jezdit na kolech,důchodcích chodících po prostředku cykloztesky a v křižovatce je to už můj problém jestli nezvládnu zabrzdit abych se rozhlédla...ale toš to já už když vím že je křižovatka tak ani nehýbu nohama....já na pocity nedávám kupovat si je budu nejdříve za 4 roky,takže do té doby můžu s mým šíleným ježděním být i na vozíčku a bude rozhodnuto...

napajedla

Radka | 26.05.2014

Dobrý den,
chtěla bych Vám pogratulovat za závody v napajedle,jel jste opravdu krásně ten půlmaraton....já jsem byla poprvé na závodech a ve své kategorii(jiná vzdálenost) jsem skončila čtvrtá.

Re: napajedla

Matěj | 26.05.2014

Děkuji mnohokrát za pochvalu:-) Výsledek sice mohl být lepší, ale jsem i tak spokojený:-) Vám také gratuluji! První závody a hned těsně pod stupni vítězů, to je super!:-)

čip

Radka | 21.05.2014

Dobrý den,
přihlásila jsem se na závody v Napajedle,i když si myslím že mám malou šanci na výhru,zkusit se má všechno a zvlášť když se hodnotí ženy zvlášť,tak bych se chtěla zeptat k čemu slouží ten čip,který půjčůjí na závodech?Děkuji

Re: čip

Matěj | 21.05.2014

Dobrý den,
Čip slouží k zachycení Vašeho průjezdu cílovou bránou. Systém tak automaticky počítá projetá kola, jejich časy apod. V cíli se sice v těsných dojezdech rozhoduje pomocí cílové kamery, ale pokud dojedete sama či s dostatečným rozestupem, pak se bere Váš konečný čas většinou přímo podle čipu.
Přeji hodně úspěchů na bruslích:-)

Re: Re: čip

Radka | 22.05.2014

A kde ten čip mám mít během závodu?Mám ho držet v ruce nebo jak?Mám strach že když spadnu tak ho rozbiju...

Re: Re: Re: čip

Matěj | 22.05.2014

Čip je plastový a moc rozbít myslím nejde:-). A většinou ho dostanete na pásku na suchý zip, který si připnete nad kotník na lýtko, aby ho mohla časomíra zachytit.

Kolečka sjetý víc z vnější strany.

Cosmo | 19.05.2014

Dobrý den, všichni moji známí se potýkají s tím že se jim kolečka sjíždí z vnitřní strany, a vím že je to běžné.
Moje kolečka se ale sjiždí hlavně z vnější strany. Respektive dost blízko středu kolečka, ale prostě je to zkosené z vnější strany.
Je pravda že dělám dlouhé skluzy (většinou si počítám do čtyř), a snažím se je vyjíždět po vnější straně brusle, ale příšlo mi že vnitřní stranu pak odrazem ojedu více. Nemám pocit že bych se odrážel slabě, a snažím se o rovnoměřný odraz ze všech koleček.
V čem bych mohl dělat chybu? Nebo je to naopak dobré znamení?

Re: Kolečka sjetý víc z vnější strany.

Cosmo | 19.05.2014

Ještě dodatek - ty skluzy jsou sice po vnější straně, ale jen lehce, úhel koleček s asfaltem může být takových 10 až 15°.

<< 10 | 11 | 12 | 13 | 14 >>

Přidat nový příspěvek

Přístup k videům Inlinespeed Skateschool

Přihlaste se k odběru privátních videí tohoto YouTube kanálu: