Potřebujete se na něco zeptat, co Vám není jasné? Napište mi zde svůj dotaz a já Vám v dohledné době odpovím.

Re: Ložiska odolná jízdě na mokru

Matej | 23.08.2016

Ahoj Zdenku, diky za dotaz.
Loziska 100% odolna desti najdes, jde o celokeramicka loziska, kde nema co reznout. Na druhou stranu proti nim hraje nutnost udrzby kvuli snadnemu zanaseni a hlavne jejich nizka trvanlivost a vysoka cena.
Ze zkusenosti vim, ze polokeramicka loziska Bones Swiss Ceramic nebo Bonec Reds Ceramic jsou super. Jezdi na nich sourozenci Bohumsti, cesti reprezentanti a cerstvi medailiste z Evropskeho poharu 2016.
Udrzbu resi vzdy maximalne pred dulezitymi zavody, jinak se o loziska skoro nestaraji, a presto jsou stale jako nova.
Zde mame loziska Bones Reds Ceramic skladem, tak se muzes podivat na nas eshop. (https://www.inlinespeed.cz/cs/inline-loziska-na-brusle/7-bones-reds-ceramic-16-ks.html).
Navic je k loziskum zdarma cisticka, o ktere pisu na tomto webu ohledne spravneho cisteni lozisek.

Co se tyka neoprenoveho navleku, tak ma smysl, pokud bys mel odreniny, na to se da vyuzit I do vselijakych jinych bot. Jinak je zbytecne ho pouzivat, pokud tyto problemy nemas.

S pozdravem Matej

Re: Ložiska odolná jízdě na mokru

Petr | 30.10.2016

Napadlo mě, že je ještě jedna možnost, jak zamezit vniknutí vody a vlhka do ložisek při jízdě na mokru, a to pomocí výměny krytek ložisek. Standartně mají ložiska (608) krytky buď plechové bezkontaktní nebo pryžové (vyztužené kovem) bezkontaktní, což znamená, že je krytka do ložiska zacvaklá do vnějšího většího kroužku, a malá mezera je mezi krytkou a vnitřním kroužkem ložiska, aby se ložiska otáčela bez tření krytky o vnitřní kroužek. Pokud se ale použijí krytky kontaktní (tedy doléhající i na vnitřní kroužek bez mezery), nemá voda kudy pronikat do ložiska z vnější strany kolečka. Nevýhodou je samozřejmě, že ložiska se otáčejí pomaleji, ale pokud nejedeš závod, tak to možná ani nepoznáš, a na ježdění třeba v zimě nebo nějakou inline turistiku by to mohlo pomoct. Takže stačí vybrat jenom nějaký levný průmyslový ložiska (neurčený na inline) rozměru 608 s touhle krytkou (ideálně z obou stran - máš to pak pro jedno kolečko z vnějších stran obou ložisek).

Re: Re: Ložiska odolná jízdě na mokru

Petr | 19.11.2016

Tak jsem na zkoušku pořídil obyčejná průmyslová ložiska 608 2RS (tedy s oboustrannými pryžovými krytkami) doléhajícím i na vnitřní kroužek ložiska - nevím přesně, jestli jak jsem psal v předchozím příspěvku označovaná jako kontaktní - se bezkontaktní/kontaktní označuje tento kontakt krytky mezi vnějším a vnitřním kroužkem ložiska nebo vnitřní konstrukce ložiska s vymezovačem mezi kuličkami, každopádně cílem bylo získat těsnící krytky, a ty mám :-))) Cenově to vychází na cca 20Kč/ks - tedy 10Kč/1krytku, vyndal jsem krytky z obyčejných ložisek a nacvakal je do ložisek RB SG7, ze kterých jsem vyndal původní plechové krytky (byly tam ty neměnitelné ZZ takže destruktivně) a která mám do horších podmínek, a vypadá to dobře. Vše se točí celkem normálně, pokud je tam nějaké zvýšené tření, tak hlavně vlivem vazelíny, kterou tam mám), na mokro nebo trénink mi to nevadí a budu dál testovat. Stačí dát krytku do ložiska jen ze strany zvenčí kolečka, dovnitř kolečka není nutno, tam se bordel zvenčí nedostane.

125mm once more (ATATU)

Pavel | 21.06.2016

Ahoj Matěji,
prvně Ti musíme poděkovat, že si najdeš čas a sdílíš své zkušenosti tady s námi.
Můj dotaz, jak jinak než 125mm. Zkoušel jsem Tempish ATATU 125mm (i když jenom v obchodním domě) a neměl jsem z toho špatný pocit a překvapila mne agilita - ovladatelnost. Jsem bývalý hokejista a techniku bruslení i na inline mám snad velmi dobrou. Je fakt, že zatím se toho moc sehnat nedá, ale mám pocit, že je to asi trend, který nemine nikoho, kdo myslí speed vážně. Tempish nabízí tvrdost 88A a 90A, do čeho z toho jít? Co Tvůj názor na Tempish? Díky. Měj se.

Re: 125mm once more (ATATU)

Matej | 24.06.2016

Ahoj Pavle,
diky za dotaz, snazim se predat to, co vim, at mohu dalsim lidem pomoci k radosti z brusleni:-).
Urcite je trikoleckovy ram lepe ovladatelny a umim si predstavit, ze v obchodnim centru na nem bylo snazsi bruslit, nez na 4x110 ramu. Je to tim, ze trikoleckove ramy jsou celkove ovladatelnejsi. Na druhou stranu bude rozdil v momente, kdy se dostanes do vysoke rychlosti a kolecka daji poznat svou vetsi setrvacnost danou vetsim prumerem. Pak je ovladatelnost pochopitelne horsi, na druhou stranu zas drzi lepe stopu.
Co se tyka znacky Tempish, tak i dle jejich stranek je to firma, ktera se zameruje na masovy sport a produkty dostupne pro vsechny. Jejich brusle jsou cenove dostupnejsi, to se musi nechat, na druhou stranu nemaji zkusenosti s vyrobou zavodnich brusli, coz je trochu znat. Mam mnoho referenci od zakazniku, kteri si je koupili jako prvni speed brusle, a byli z nich nejjdrive nadseni, coz pak ale pominulo, kdyz brusle po roce zmekla a nedrzela kotnik.
Na prechod z fitness je to jiste zajimava varianta za dostupnou cenu, na druhou stranu je dobre si rozmyslet, jak casto chce clovek kupovat brusle a jak moc do nich chce investovat. Zivotnost brusli potom hraje velkou roli v tomto vypoctu a muze ho velmi ovlivnit.

Co se tyka vyberu kolecek, tak oboje tvrdosti mi pripadaji hodne vysoke, coz jeste pri pouze trech kontaktnich bodech muze vest k horsi prilnavosti kolecek. Proto bych z techto dvou variant radeji volil mekci 88A.

Mej se fajn, Matej

Přechod na větší kolečka 110 až 125 pro hobby jezdce?

Jirka | 13.06.2016

Ahoj Matěji,

rád bych tě požádal o radu či doporučení. Jsem čirý amatér, klasický hobík, bez závodních ambicí, který poslední dobou čím dál víc přichází na chuť rychlejší a déletrvající jízdě na inlinech - zejména na delších tratích (tedy z mého pohledu). Doposud jsem asi posledních 8 let jezdil pouze na 84 mm kolečkách fitnessových bruslí zn. K2 a požadovaný nárůst rychlosti jsem kvůli omezení rámem řešil kombinací pořizování lepších ložisek (např. Bones Swiss Super Reds) a „lepších“ koleček v této velikosti (např. Labeda Team Series).

Nyní mě kvůli vyšší rychlosti a delším vzdálenostem velmi láká přejít na „větší“ průměry a „skoro“ speedové brusle, tj. asi bych chtěl při zachování podpory vyššího kotníku dosáhnout výrazného zvýšení tuhosti samotné boty při současně stále dobrém komfortu i po delší době jízdy. Myslím si totiž, že klasické „speedy“ pro mě zřejmě nebudou tou nejvhodnější variantou, protože moje technika jízdy, i když není úplně nejhorší, reálně není na tak dobré úrovni, abych nízký kotník se skořepinovou botou a snahu o případný double push po celou dobu „ukočíroval“, nehledě na nižší komfort jízdy.

Je mi 45 let, měřím 180 cm a vážím kolem 70 kg. Na inlinech se pohybuju asi 15 let (předtím v mládí trochu lední hokej), jezdím venku na 5-6 km okruzích anebo po stezkách – trasy 25-50 km. Týdenní nájezd zpravidla cca. 120-150 km. Mám v plánu začít jezdit trošku více a možná i sportovněji, někdy jako kardio cvičení - kondičně a někdy vyloženě výletně delší trasy (50-70 km) různě po Čechách, ale zřejmě i v zahraničí (Flaeming-Skate, stezky okolo jezer u Berlína, Dráždany apod.).

Jako dobrá varianta mi pro tyto účely vycházely brusle od Powerslide, konkrétně model Marathon (např zde: https://www.powerslide.cz/powerslide/koleckove-brusle-powerslide-marathon-detail-3311). Zároveň ale zaznamenávám v poslední době velký rozvoj a progres tříkolečkových variant bruslí s kolečky 125 mm a v té souvislosti proto zvažuji i např. model Powerslide Grand Prix (např. zde https://www.powerslide.cz/powerslide/koleckove-brusle-powerslide-grand-prix-2015-detail-3446)

Vzhledem k tomu, že jsem ale předtím větší průměry kol nejezdil, tak si nejsem si jist, jestli by pro mě přechod rovnou na 125 mm kola nebyl příliš náročný nebo např. i zbytečný. Mohl bych tě prosím požádat o názor, co by mohlo být pro mé účely vhodnější? Případně, zda se ubírám správným směrem? Nebo bys spíše doporučil třeba zcela jiné modely či značky a jaké? Třeba i proto, že zn. Powerslide může být v tomhle ohledu předražená, protože samozřejmě chci zohlednit i ekonomiku věci a hledám i optimální poměr cena/výkon daných bruslí?

Díky za odpověď

Jirka

Re: Přechod na větší kolečka 110 až 125 pro hobby jezdce?

Matej | 15.06.2016

Ahoj Jirko, diky za dotaz.
Tve ambice chapu a ubezpecim te, ze prechod na cokoliv vetsiho, nez 84 mm pro tebe bude super zazitkem a podstatnym zrychlenim.
Na druhou stranu bych to s velikosti kolecek uplne neprehanel, myslim si, ze 110 by mohly stacit. Sam mluvis o udrzeni techniky pri dlouhodobejsi jizde, coz s kazdym milimetrem vysky ramu zacina byt tezsi a tezsi a na 125 je i trochu tezsi velka kolecka ovladat co se tyka zmen smeru. Sice jde o trikoleckovy ram, ktery ma standardne lepsi ovladatelnost, nicmene vyssi setrvacnost kolecek take dela sve.

Krome toho zatim neni moc 125mm kolecek v nabidce na trhu, takze co se tyka ekonomickeho pohledu, tak ve 110 mas vetsi vyber ve vsech cenovych kategoriich a jde i za dobrou cenu ziskat kvalitni kolecka, coz u 125 jeste zdaleka neni aktualni.

Pokud se chces podivat i po jinych znackach, tak se divej na maratonske brusle znacek Rollerblade nebo K2, maji dlouholete zkusenosti a tradici.

Preji mnoho prijemnych kilometru.
Matej

puchyre

Lenka | 05.06.2016

Zdravim, chci se zeptat syn ma nove boty cado motus a udelali se mu puchyre stezuje si na vnitrni vystelky ktere jsou uvnitra tvrdi ze ho tlaci.Nevim jestli az se zahoji puchyre ktere ma ted zalepene mu mam dat ponozku nebo na boso, aby se mu proste neudelali znovu.diky za odpoved

Re: puchyre

Matej | 15.06.2016

Dobry vecer, dekuji za dotaz.
Urcite doporucim puchyre zalepit pred kazdym bruslenim, at je dale nerozedira. Nicmene idealni je nechat puchyr zahojit a pro pristi brusleni dat pod ponozku na postizene misto tejpovaci pasku, tudiz naplast bez polstarku, ktera, pokud je dobre nalepena, vydrzi cely trenink na jednom miste a eliminuje soupani boty o kuzi a tudiz vznik puchyru. Casem se pak kuze prizpusobi a puchyre prestanou.
Dalsi varianta je neoprenovy navlek, ktery se nosi misto ponozky nebo pod ponozku a dela vlastne tu stejnou funkci, jen se da sundavat a nemusi se lepit.
Nicmene se zeptam, ktere boty mate a zda se nekdy nemuzete stavit, ze bychom se na to podivali a pripadne boty vytvarovali?
Matej

Jaká ložiska

Stanley | 26.04.2016

Ahoj
Chtěl bych poradit ohledně ložisek.
Mám brusle powerslide Marathon. Kolca Metter Image 110mm tvrdost F1 a loziska WCD abec9.
ale při čištění jsem našel jednu kuličku štíplou a v jednom ložisku byly jen 3 kuličky a to jsou brusle nové.
Na reklamaci je nedávam bo nechci čekat.
Chtěl bych poradit jaká ložiska by byla dobrá volba.
Ale zase aby mě to finančně nezrujnovalo :D
Uvažoval jsem o ilq9 twincam. Ale nevím zda od powerslidu nebo od k2 nebo od koho koupit, nebo je nějaká jiná lepší varianta? cca do 2,000 kč
Děkuji za odpověď

Re: Jaká ložiska

Stanley | 27.04.2016

A nebo bude asi nejlepší varianta Bones swiss nebo super swiss 6ball že? vyplatí se taková investice?
Díky

Re: Re: Jaká ložiska

Matěj | 01.05.2016

Ahoj Stanley, díky za dotaz.

Jestliže hledáš spolehlivá a cenově rozumná ložiska, tak určitě doporučím ložiska Bones Reds (https://www.cadomotus.cz/cs/inline-loziska-na-brusle/6-loziska-bones-reds-1-ks.html)
Jde sice o nejnižší model této značky, nicméně mám s nimi skvělou zkušenost a zatím nikdo, komu jsem je doporučil, si nestěžoval a všem stále drží a jezdí parádně. Jsou to ocelová ložiska s gumovou prachovkou, která zachytí většinu nečistot, takže pokud se vyhneš vodě, tak jsou prakticky dlouhodobě bezůdržbová.
Měl jsem zákazníka, který mě prosil, zda bych mu udělal servis bruslí před sezonou, že na brusle od koupě před dvěma lety nesáhl. Jak se mu ta ložiska točila, tomu jsem sám nevěřil. Stále jela velmi klidně a potichu a setrvačností jela velmi dlouhou dobu.
Takže sice levný model, ale mohu opravdu jen doporučit.

Z ocelových ložisek vyšší třídy ty Bones Super Swiss se 6 kuličkami mají své výhody, ce se týká setrvačnosti a valivosti, nicméně bych se vůbec nebál těch levnějších Bones Reds.(dělají se i v polokeramické verzi pro odolnost proti vodě - Bones Reds Ceramic (https://www.cadomotus.cz/cs/inline-loziska-na-brusle/7-bones-reds-ceramic-16-ks.html)

Měj se fajn a ještě jednou díky za dotaz.

Matěj

Re: Re: Re: Jaká ložiska

Stanley | 03.05.2016

Ahojky.
Děkuji za radu.
A ještě jsem si všiml že se dělá i super reds.. ty jsou jaké?
Děkuji

Re: Re: Re: Re: Jaká ložiska

Matěj | 16.05.2016

Ahoj,
ložiska Bones Super Reds jsou nadstavbou nad záklandi model Bones Reds a jedná se o podobná ložiska, nicméně s přesnějším laserovým zpracováním a pevnějším materiálem. Osobní zkušenost s nimi ale nemám, nikdy jsem se s nimi nesetkal.

S pozdravem
MK

Značka a velikost bruslí

Jana | 14.02.2016

Ahoj Matěji,

chystáme se naší dcerce (10 let) pořídit nové závodní boty, ale nemůžeme se rozhodnout, kterou značku zvolit... Dvě sezóny odjezdila na Powerslidech C6 s rámem CadoMotus Neon transformer rozteč 165mm jezdilo se ji na nich dobře,ale od koupi současných modelů Power.. jsme odrazováni... Přemýšlíme tedy o značce CadoMotus a-
Rookie, Tempisch speed racer III, Rollerblade racemachine pro a nebo Worker...
Které z nich by byly asi tak nejvhodnější? Trénuje cca 3-4 týdně 1- 1,5 hodiny.

No a teď ještě řešíme jakou zvolit velikost. Doteď jezdila ve vel. 35. Po přeměření bosé nohy má délku chodidla 220 mm (takže ty 35 jí jistě už celou sezónu nevydrží, takže by bylo asi nejlepší, aby začala sezónu rovnou na nových, než během sezóny přecházet) v bruslích jezdí v ponožkách, takže nějaký ten mm přibude. Jestli tedy pořídit vel 36 (230mm) a nebo jít do velkosti 37 (237). Vzhledem k tomu, že se dá dost předpokládat, že ji nožka ještě určitě bude růst. Já bych se přiklonila k těm 37, aby ji chvilku vydržely, ale zase mám obavu aby v nich nějak neplavala a neškodilo jí to při jízdě. Asi by se dala použít zmenšovací bota či špičku vycpat vatou, ale fakt nevím nemám s tím nějaké zkušenosti.
Děkuji za jakoukoliv radu
S pozdravem Jana

Re: Značka a velikost bruslí

Jana | 17.02.2016

Ještě jsem našla tyto. Dají se nastavit do více velikostí.... Jen se mi zdá že jsou vyšší v oblasti kotníku, než ostatní a neuvádí rozteč pro podvozek...

Re: Re: Značka a velikost bruslí

Jana | 17.02.2016

Luigino Kid's Challenge

Re: Značka a velikost bruslí

Matej | 17.02.2016

Ahoj a diky za dotaz.
konkretne pro tyto roky, kdy detem rostou nohy a zaroven potrebuji dobre boty, at se nauci spravne bruslit, jsme zalozili dlouhodobou pujcovnu inline speed bot (prave CadoMotus Rookie nebo CadoMotus Newspeed). Funguje to tak, ze si zaplatite pronajem bot na 1-12 mesicu a behem teto doby Vam boty v pripade potreby vymenime zdarma za vetsi. Pro deti je to idealni varianta, protoze maji vzdy spravnou velikost nejen na delku, coz neni az takovy problem, ale hlavne na sirku a take kolem kotniku.
Jde o karbonove brusle, ktere detem daji potrebnou oporu a jsou zaroven lehke, v pripade nutnosti jdou i teplene vytvarovat.
Pokud byste mela o tuto sluzbu zajem, tak me prosim kontaktujte na mail obchod(zavinac)inlinespeed.cz a domluvime se, jak dale.
Diky a preji mnoho uspechu. Matej

Z fitness na Speed

Ondřej | 14.02.2016

Ahoj, prosím o radu. Na svých Fila Nine jsem odrovnal původní 100mm84A i ABEC7 a zvažuji koupi nového instrumentária. Ve věci ložisek mám nejspíš jasného favorita, kterým je Twyncam IQL9 Pro, a to zejména pro slibný materiál, lepší přesnost zpracování a rozebíratelnost ( ABEC nevypovídají o kvalitě materiálu, SG nejdou otevřít). Ve věci koleček zdaleka tak jasno nemám. Na Hyper a Powerslide jsem četl dosti negativní kritiky, Matter a MPC jsou mimo mé ekonimické možnosti (, i když Black Widow mě velmi láká) Tedy zbývá Gyro, ve kterých bych volil spíš Valkyrie než Albatros. Rozhodně 100mm a rád bych tvrdší...86?87?...kvuli rychlosti. Mám necelých 70kg, jezdím jen venku po stezkách, 200 - 300km/týden, průměrem kolem 30km/h, jen za sucha. Chci jezdit sportovně/rekreačne/pro zábavu, ale rychle, velmi rychle. Je moje volba ložisek správná prosím? Pojedou 85A Valkyrie opravdu líp, než třeba 84A Mach2 od Hyper? A co tvrdost 87A? Udrží mě v zatáčce? Nevypadnou mi na hrubším povrchu plomby ze zubů? Děkuji, děkuji mnohokrát. Ondřej

Re: Z fitness na Speed

Matej | 17.02.2016

Ahoj Ondro,
diky za dotaz. Co se tyka lozisek, tak asi neni problem, rozebiratelnost je z pohledu udrzby pochopitelne dobry parametr, material u techto lozisek neznam, ale verim, ze bude ok.
U kolecek souhlasim se zakladni volbou - Gyro, Matter nebo MPC. Gyro jako kolecka na prechod z fitness na speed super volba - cenove prijatelne a dobre, Valkryrie mame odzkousene v oddile i pro speed a dostacuji. MPC a Matter delaji typicky zavodni kolecka, nicmene za zminku stoji novejsi model, nastupce Black Widow, MPC Turbo Training. Je to cenove dostupne kolecko s parametry zavodnich - dvouvrstva technologie, diky ktere kolecko jede rychle a zaroven je prilnave a pohodlne, protoze vnitrni mekka vrstva tlumi otresy jako mekci kolecka, ale vnejsi tvrda vrstva umoznuje rychlou jizdu. Pokud chces neco levnejsiho, pak Gyro Valkyrie, pokud chces novy zazitek, tak Turbo Training. Mam potvrzene, ze dvouvrstva kolecka poznaji i speed-hobici, nikoliv jen zavodnici.
Matej

<< 4 | 5 | 6 | 7 | 8 >>

Přidat nový příspěvek

Přístup k videům Inlinespeed Skateschool

Přihlaste se k odběru privátních videí tohoto YouTube kanálu:

Tvorba webových stránek zdarma Webnode