Testování koleček MPC BlackWidow

29.06.2012 21:45

Po zimě jsme postupně začali více trénovat konečně i na dráze a nejen na stezce v Braníku, takže mohu lépe ohodnotit i kolečka BlackWidow i z pohledu trvanlivosti a vlastností na dráze. 

Dráha v Modřanech

Modřanská dráha, délka 166 m, asfaltový povrch, zatáčky klopené s 6% sklonem.

Ač jsem nečekal, že budu moct na jednovrstvých kolečkách na dráze trénovat, protože přeci jen při průjezdu zatáček potřebuji velmi dobrou přilnavost, tak mě BlackWidow opět překvapily. Už jsem na jedné sadě koleček tvrdosti XFIRM odjel od závodů v Brně (5ti-hodinovka v týmech) dost silničních tréninků, po kterých se kolečka skoro ani nesjela, tak už i přibližně tři týdny tréninků na dráze. Kolečka i ve tvrdosti XFIRM, tedy tvrdší variantě, i na dráze drží velmi dobře a nekloužou ani při rychlých sprinterských tréninkách. Dají se na nich zajet na 166m dráze letmá kola i na hranici 15 sekund, což odpovídá rychlosti těsně pod 40 km/h. Takže i když se nejedná o profesionální závodní kolečka, jako jsou RoadWar Turbo, tak na závodní trénink mě velmi mile překvapují. Většinou na trénink používám stará závodní kolečka, která ale už po několika závodech nemají vlastnosti nových a na dráze smekají, takže velmi vážně uvažuji, že zainvestuji do nových BlackWidow koleček, abych mohl i do tréninku dát maximum a zvykat si na vyšší rychlosti i na naší dráze. Přeci jen nová závodní kolečka za 3500 Kč si na trénink dovolit jen tak nemůžu.

Jednu výtku bych ale také zmínil. Některá kolečka na sobě mají malé bublinky z výroby a rozhodně se mi to nelíbí. Nicméně jsem koukal, že bublinky se dají najít i na jiných značkách koleček, takže to není jen na tato kolečka. A hlavně - už jsem kolečka trochu sjel a ani při náklonech v zatáčkách a při odrazech se místem, kde bublinky jsou (těsně podél plastového oranžového středu kolečka) stejně asfaltu nedotýkám. Na jízdních vlastnostech to tedy nic nemění a jde jen o estetickou vadu. Abych se touto částí kolečka dotkl země, musel bych brusli nakolit do takového náklonu,že bych dříve odřel botu, než by se dotkla bublinka země. Můj názor na dobrou úroveň koleček to nijak nemění, protože se mi na nich jezdí dobře a bublinky jízdu nijak neomezují:-).