První test koleček Gyro Rain Hunter

27.10.2014 18:17

V rámci testování koleček se ke mě dostala opět i kolečka Gyro. Tentokrát však nikoliv dráhová či silniční kolečka, ale kolečka na mokré povrchy - Gyro Rain Hunter. Jedná se o korejská kolečka testovaná korejskými závodníky a vyvíjená již řadu let, takže jsem byl na pocit z jízdy sám zvědavý. Aby toto testování mělo smysl, musel jsem samozřejmě mít nějaké srovnání, takže jsem na jednu brusli obul nová kolečka Gyro, na druhou pak "mokrá kolečka" od MPC Storm Surge. Vyrazil jsem na stezku do Modřan a zkoušel s nimi všemožné.

 

Na mokré stezce v Braníku/Modřanech/komořanech - každý tomu tam říká jinak:-) to většinou klouže docela slušně, takže jsem měl jistotu, že když ozkouším kolečka tam, tak vím, jak na tom jsou. Začínal jsem na rovince kolem "lodi", kde je hladký a příjemný asfalt. Abych pravdu řekl, v porovnání s kolečky MPC Storm Surge je určitý rozdíl cítit. Na rovince se člověk musí mnohem pečlivěji soustředit na správnou techniku a odraz, aby kolečka neklouzala, nicméně když už uklouzla, tak to nebylo nic nebezpečného, co by mělo jízdu ohrozit. Na můj vkus jsou možná až příliš tvrdá, za což ale může možná to, že jsem zvyklý na středy koleček MPC, které jsou hodně flexibilní a pohodlné. 

Středy koleček Gyro mají však zase svou technologii - tak zvanou Z-axis, která spočívá v usazení několika proti sobě stojících profilů ve tvaru písmene Z, která mají podobnou funkci jako lamely ve středu koleček MPC - tedy pohlcovat otřesy a zvyšovat flexibilitu kolečka a tím jeho reakce na změny a také zvyšovat jeho přilnavost. Tuto metodu výrobci převzali z konstrukcí mostů a věží (např. z Eifellovy věže), kde mají tyto příčky za funkci zvyšování pružnosti celé stavby, aby vydržela různé druhy namáhání.

Dvojí vrstvy urethanu již každá závodní kolečka mají takřka jako povinnost, takže ani kolečka Gyro Rain Hunter nezůstávají pozadu a svou technologii 2NT2 využívají pro všechna nová top kolečka. Vnitřní vrstva jako vždy je z měkčího urethanu (cca 60A-70A) pro lepší přilnavost, pohodlí a odraz, vnější pak odpovídá tvrdosti kolečka (83A - 89A) a zaručuje co nejlepší valivost a rychlost.

Poté, co jsem kolečka podrobněji popsal, bych měl říct, jak jsem byl s kolečky spokojený a co jsem všechno na nich zkoušel. Kromě jízdy rovně bez rychlých změn směrů a rychlosti jsem zkoušel i starty a akceleraci za jízdy a mohu říct, že při udržování správné techniky odrazu kolečka drží stopu velmi dobře a neměl jsem na nich strach. 

Dále jsem zkoušel na parkovišti různé otočky, zatáčky, přešlapování, akceleraci v zatáčce a podobně. Musím uznat, že kolečka MPC Storm jsou prostě na mokru jedničkami a podrží mi odraz takřka 100%, nicméně kolečka Gyro Rain Hunter jsou stále na mokru velmi dobrá kolečka, která sice nezaručují 100% jistotu, ale tu na dešti stejně málokdo očekává a raději jezdí s trochou opatrnosti, takže určitě z prvního testu mohu říct, že jde o velmi kvalitní levnější variantu koleček na déšť, kterou bych asi nedoporučil profi závodníkům, kteří jezdí hlavně na dráze a v zatáčkách, protože když ostatní závodníci budou mít kolečka MPC Storm Surge, pak budou stále mít určitou výhodu. Doporučil bych je ale těm bruslařům, kteří do závodu v dešti vyrazí jen na silnici a bez závodních ambic s tím, že se nechtějí závodem protrápit a chtějí si ho i přes ošklivé počasí pořádně užít. Na užívání si závodu nepotřebuje takový bruslař úplně top kolečka a naopak ještě ocení jejich výrazně příznivější cenu.

Příště zkusím kolečka Gyro porovnat na mokru s nějakými "suchými" kolečky, ať mohu říct, zda má smysl investovat do "mokrých" kol namísto používání nějakých univerzálních.