Nové brusle na míru:-)

12.07.2013 23:14

Od mistrovství republiky v Benátkách nad Jizerou obouvám nové brusle:-). Po loňské sezóně jsem už začal uvažovat o nových botách, protože noha se v průběhu let prostě mění a když jsem měl jeden skelet od roku 2008, tak už by to chtělo novou botu. Původně jsem uvažoval opět o botách Mariani Dogma, které jsem měl doteď a byl jsem s nimi spokojený, jenže tam jsem si nebyl jistý, kdy je dostanu a zda se mi do toho chce před sezonou jít. Druhou možností pak byl český "bootmaker" Kamil Zavoral, který od nespokojenosti se svou závodní botou pokročil natolik, že teď vyrábí boty pro závodníky z celé české špičky. Samozřejmě jsem měl zpočátku určité pochybnosti o tom, zda s bruslemi může mít takové zkušenosti jako Davide Mariani, který má feedback od hvězd jako je např. Yann Guyader, Fabio Francollini nebo Bart Swings. Proto jsem byl dost skeptický a na schůzku s Kamilem jsem šel spíš s tím, že si poslechnu, co nabízí, ale asi půjdu do nových bot Mariani.

Po schůzce jsem ale pozměnil názor. Kamil sice nemá léta zkušeností a recenze od nejlepších závodníků světa, ale zato o výrobě bruslí přemýšlí jako nikdo jiný a ještě k tomu mi vše, co říkal, dávalo smysl. S každými botami si vyhraje jako se svými a věnuje jim náležitou péči, což mi také nabídl sledovat během výroby mých bot. Společně jsme pak vymýšleli design a různé vychytávky, takže mohu opravdu říct, že mi postavil boty přímo na míru:-).

K novým botám jsem si dokoupil i nový rám, na který jsou brusle co nejvíce přizpůsobené (snížené bloky pro uchycení rámu), aby bota mohla být co nejníž nad rámem. Volil jsem mezi EOskate karbonovým rámem a novým CadoMotus Dualbox5 rámem. Rozhodnutí nakonec padlo na Dualbox5, protože ač je tento rám oproti karbonovému těžší, tak je naopak tvrdší a pevnější. Také jsem byl na Dualbox4 z dřívějška zvyklý a spokojený, takže přechod na karbonový rám, který má trochu jiné vlastnosti, mi přišel i vzhledem k jeho ceně zbytečný.

Brusle jsem dostal týden před MČR v Benátkách a musím říct, že jsem neměl jediný problém s otlaky, puchýřema apod. Snad jen jediné, že mám oproti původním bruslím více místa na prsty, takže s nimi mohu hýbat. To jsem nejprve vyřešil ponožkou (dříve jsem jezdil naboso), čímž i trochu víc šetřím nové brusle, posléze jsme tento "přebytek" místa vyřešili poupravením bot pomocí tlustších výstelek, které mi do bruslí Kamil vlepil.

Od té doby, co mám nové brusle, jsem na nich odjezdil závody ve Wörglu a Ostravě a zatím jsem nenarazil na žádný problém:-). Snad přinesou i trochu štěstí na nadcházejícím ME:-).

Více o botách KZC najdete zde.