MPC Turbo Training, co jsou to za kolečka?

20.08.2015 22:00

Už jste slyšeli o kolečkách MPC Turbo training a také vám vrtá hlavou, co jsou zač a proč jsou tak levná? Přemýšleli jste v čem se tliší od jiných koleček? Pak jste tu správně, protože přesně takovéto otázky jsem si pokládal také, dokud jsem se jednoduše nezeptal Diederika Hola, šéfa a majitele holandské firmy Cadomotus, která je výhradním dodavatelem koleček MPC na evropský trh.

Můj první dotaz zněl, zda jsou kolečka MPC Turbo Training dvouvrstvá? Za cenu 14 Euro za kus běžně seženete v dnešní době pouze jednovrstvá kolečka, která rozhodně nejsou vhodná pro závodění. Odpověď zněla překvapivě: "Ano, jsou, jde o stejnou technologii výroby, jakou můžete vidět u všech ostatních koleček MPC, tedy M-Tech" (první dvouvrstvá technologie na trhu).

Druhý logický dotaz tedy zněl, proč jsou tedy tak výrazně levnější, než jiná dvouvrstvá kolečka? Odpověď prý mám hledat v materiálu a složení vnitřní vrstvě, která není tolik testovaná a vyvíjená, jako u vlajkové lodi značky MPC, u koleček Black Magic. Kolečka Turbo Training obsahují vnitřní vrstvu srovnatelnou s kolečky MPC RoadWar Turbo, která byla na trhu dříve a z nichž se nakone kolečka Black Magic vyvinula. Takže i tak jde o ověřený materiál, pouye už se na něm nadále nepracuje.

Poslední dotaz tedy pochopitelně zněl, jak tento rozdíl pocítí bruslaři? Z vlastní zkušenosti musím říct, že nijak výrazně. Kolečka se chovají trochu jinak při jízdě na dráze, kde se jinak přizpůsobují náklonu při maximálních rychlostech. Nicméně musím dodat, že na těchto kolečkách několik našich oddílových bruslařů z KSBM Praha odzávodilo velmi dobré dráhové závody, a to nejen na asfaltových drahách, ale i na speciálním bruslařském povrchu v Geisingenu. Rozdíl tam tedy pochopitelně je, ale pro běžného výkonnostního bruslaře naprosto k nepoznání. Tedy až na tu cenu, která je v přepočtu na České koruny celých 200,- Kč na jedno kolečko.

Co tedy firma MPC těmito kolečky sleduje a chce dokázat? Pravděpodobně chce dopřát běžným "smrtelníkům", kteří něchtějí dávat přes 4000,- Kč za sadu dvouvrstvých koleček, která byla doteď dostupná hlavně závodníkům. S kolečky MPC Turbo Training má tedy šanci si pohodlnou a rychlejší jízdu užít každý bruslař, který má alespoň 100mm kolečka. To je asi jediná nevýhoda těchto koleček, protože nejsou dodávána ve velikostech menších než 100 mm. Nicméně tímto chce dát značka MPC najevo, že její segment zaměření je výhradně na rychlobruslení, ať už závodní, či pro zábavu:-).