MPC Black Magic

12.03.2014 12:08

Tak konečně mohu napsat hodnocení nových koleček MPC Black Magic, když jsem je vyzkoušel na dráze v Geisingenu, kde jsem zkoušel už mnohá kolečka a podmínky jsou tam vždycky stejné. 

Používal jsem kolečka tvrdosti XFIRM (85a), která bych rád používal i v budoucnu v závodech a musím uznat, že jsem byl velmi mile překvapen. S kolečky jsem nikdy neměl pocit (ač už byla mírně použitá a nikoliv kompletně nová), že bych se měl bát uklouznutí. Kolečka mi i na začátku roku dala jistotu, kterou jsem v Geisingenu vždy v rychlosti trochu postrádal a musel jsem proto zatáčky v rychlosti vyjet po obou nohou, což je samozřejmě zdržení, když nešlapu. Tentokrát jsem tento problém neměl a věděl jsem, že mohu šlapat celou zatáčku aniž bych uklouzl. 

Pocit z jízdy jsem také porovnával s jinými kolečky, abych měl srovnání (konkrétně Atom Matrix IQ tvrdost XFIRM), která byla také dobrá a neklouzala, ovšem měl jsem na nich trochu nepříjemný pocit, že cítím každý hrbolek pod kolečkem, což při delším ježdění vedlo k brnění chodidel. Tento rozdíl může být buď tvrdším vnitřním urethanem koleček oproti MPC Black Magic, nebo také tvrdším a nepoddajnějším středem (plastovým jádrem) kolečka, čemuž bych věřil spíše. Střed koleček MPC jse tvořen šikmými lamelami, které se přizpůsobují jak tlaku na kolečko, tak povrchu. Stupeň přizpůsobení (tvrdost tohoto středu) je pak také jediným rozdílem v nových sériích MPC - Black Magic a Road War Evolution, přičemž černý střed kolečk Black Magic je podpořen skelnými vlákny a je tak pevnější a tedy určený pro težší bruslaře a sprintery. Oranžový střed koleček Road War Evolution je pak standardní střed používaný v loňském roce, který se osvědčil pro hromadné dráhové závody, kde je nutné hodně manévrovat  a měnit směr, což tento "měkčí" střed dovoluje snáze než tvrdší středy.

Kolečka  Black Magic jsem také obul na několik tréninků na stezce v Braníku, kde jsem ocenil hlavně právě jejich snazší skluz a udržení rychlosti. Na jedné brusli jsem měl loňský model koleček a na druhé nová kola. Z jízdy jsem měl pak trochu pocit jako z bruslení na ledě, kde je oproti inline burslím minimální tření. Takový pocit, jako bych se jen klouzal po asfaltu.

Poslední povrch, na kterém jsem zatím kolečka zkoušel, byl povrch v garážích u obchodního centra, tedy hladký beton. Nemohu říct, že by to byl přímo klouzavý povrch jako bývá v indoor závodech, takže tímto směrem bych nerad chtěl kolečka hodnotit (jako kolečka pro indoor), ale ani v těchto garážích jsem neměl jediný problém jezdit malé kruhy v celku slušném náklonu a rychlosti, takže pro běžně dosažitelné povrchy věřím, že kolečka jsou výborná.

V ČR se kolečka dají koupit zatím pouze zde.

Pro zájemce je na webu cadomotus.com v angličtině popsán vývoj a rozdíl současných koleček.